A közlés szerint a minisztérium a megbeszélésen meggyőződött – és erről levélben tájékoztatta a platform képviselőit -, hogy követeléseik mindegyikével foglalkozik a köznevelési kerekasztal, és azok többsége szerepel a pedagógusok sztrájkbizottsága felvetései között is. A levélben kitértek arra is, hogy a kerekasztal már több száz órában foglalkozott és tovább foglalkozik a 12 pontban megfogalmazott felvetésekkel, több más témával összhangban, mert a köznevelést csak egységben lehet kezelni.
A civil közoktatási platform által felvetett kérdések megvitatásának fóruma a köznevelési kerekasztal, illetve részben a pedagógusok sztrájkbizottságával folytatott tárgyalás – hangsúlyozta a szaktárca.
Jelezték: a platformot várják a köznevelési kerekasztal következő, április 16-i ülésére, illetve a kerekasztal hat munkacsoportjának tanácskozásaira.
A civil közoktatási platform szóvivői március 29-én közölték, hogy kétoldalú tárgyalásokat kezdeményeznek a kormánnyal a közoktatás átalakításával kapcsolatban korábban megfogalmazott 12 pontról, a tárgyalási szándék visszaigazolására kéthetes határidőt szabnak.
Április 1-jén azt közölték a platform és a Tanítanék mozgalom képviselői, hogy újabb polgári engedetlenségi akciót hirdetnek április 15-ére, arra az esetre, ha a kormány április 12-én nem ül le velük tárgyalni. Törley Katalin, a mozgalom képviselője elmondta, hogy április 12-én 10 és 14 óra között várják a kormány megfelelő felhatalmazással rendelkező képviselőit, hogy érdemi tárgyalásokat folytathassanak a közoktatásról. Ha a kormány nem tárgyal, április 15-én ismét polgári engedetlenséget tartanak.
A civil közoktatási platform február 16-án alakult civil és szakmai szervezetek részvételével Budapesten. Az alakuló ülésen – a kormány által kezdeményezett köznevelési kerekasztalra utalva – hangsúlyozták, a platform új kezdeményezés, nem alternatív kerekasztal.
Célja, hogy a résztvevők megvitassák, hogyan tudják az elindult folyamatokat továbblendíteni, és megfelelő támogatást nyújtani a különböző kezdeményezéseknek és törekvéseknek. A platform 12 pontban fogalmazta meg elképzeléseit a közoktatás átalakításáról, a kezdeményezések között szerepel a tanulói terhek mérséklése, a kötelező testnevelésórák számának csökkentése, a kötelező erkölcstan- és hittanórák megszüntetése.