Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója nemzetközileg is jegyzett látványosságként hivatkozott a fogaskerekűre, a buszhálózattal kapcsolatban pedig a zéró emissziót (vagyis károsanyag-kibocsátást) nevezte az egyetlen elfogadható jövőbeli értéknek. Hozzátette: a most aláírt együttműködés keretet ad a közös munkának, a tudatos fejlesztéspolitikának.
Pokorni Zoltán (Fidesz–KDNP), a Hegyvidék polgármestere azt mondta: a XIX. században épült fogaskerekű szorosan kapcsolódik a kerület történelméhez, ám mára elavult, lassú és zajos lett. Ha nem nyúlnak hozzá, akkor pár éven belül le kell állítani – hívta fel a figyelmet, jelezve: ez esetben soha nem lenne esély újraindítani. A kerület vezetője a hétköznapi forgalom és a turisztikai szempontok alapján is fontosnak ítélte, hogy a vasutat a legforgalmasabb budai csomóponthoz, a Széll Kálmán térhez, valamint a Normafához vigyék, ezzel is elérve, hogy minél kevesebben akarjanak autóval felmenni a főváros Margitsziget után leglátogatottabb természeti értékéhez.
A 70-es évek óta járó, osztrák gyártású szerelvények cseréje mintegy nyolcmilliárd forintba, a pálya felújítása és meghosszabbítása 10-12 milliárd forintba kerülne, amihez a kerület és a BKK uniós forrásokat venne igénybe, ha ez nem lenne, akkor az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól vennének fel hitelt.
Pokorni Zoltán az elektromos buszokra vonatkozóan a városrész zöld jellegének megőrzését tűzte ki célul, kifejtve, hogy tervezhető időn belül környezetkímélő hulladékszállító járművek beszerzését is szükségesnek tartják, igaz, ez nem a BKK területe. Arra a kérdésre, hogy a fogaskerekű mikorra újulhat meg, a polgármester azt felelte: a pesszimista számítások szerint 1,5-2 év lenne a kivitelezés, egy év alatt zárnák le a közbeszerzési eljárásokat, így 2018–2019-es átadással számolnak – tette hozzá.
Dabóczi Kálmánt a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásáról is faggatták. Szavai szerint a fejlesztési forrásokból ideiglenesen átcsoportosított 13 milliárd forint nem lesz elég az idei évre, de olyan javaslatról nincs tudomása, ami a jegyek, bérletek árát érintené. Ami biztos: a Széll Kálmán téri végállomás már majdnem kész. A szolgáltatóépület mellett egy harmadik vágányt is leraktak, ezt fogja majd néhány év múlva a fogaskerekű használni, ha elkészül a vonal meghosszabbítása a Széll Kálmán térig.