Maruzsa Zoltán közlése szerint a kerekasztal 2016-2017-es tanévi utolsó ülésén meghallgatták Solti Péter, a Klebelsberg Központ elnökének a szervezet első félévéről és az új tankerületi központok munkájáról szóló beszámolóját. Az átalakulás tapasztalatairól azután kibontakozott „egy rendkívül hasznos beszélgetés”, ezalatt Solti Péter megválaszolta a felvetéseket, visszajelzéseket. A beszélgetés végkicsengése az volt, hogy a vártnál is eredményesebben sikerült a decentralizáció, amit üdvözölt a Nemzeti Pedagógus Kar, illetve a hozzászóló tagok közül „lényegében mindenki” – számolt be a helyettes államtitkár.
A Klebelsberg Központtal kapcsolatban még kiemelte, hogy az új működési rendnek és az idei évre több mint százmilliárd forinttal megemelt költségvetésének köszönhetően költségvetési stabilitás jellemzi az intézményt.
A helyettes államtitkár a kerekasztal ülésén beszámolt a kormány társadalmi egyeztetési és stratégiai döntés-előkészítő szervezeteket érintő átszervezési terveiről. A legfontosabb ezek közül a köznevelési kerekasztal újjáalapítása köznevelés-stratégiai kerekasztal néven. A jelenlegi kerekasztal tavaly tavasszal kezdte meg működését ad hoc jelleggel. Működését – sem a kerekasztalét, sem hat munkacsoportjáét – nem szabályozta semmi, az leginkább a résztvevők aktivitásán múlt. A résztvevők kérése volt, hogy minél inkább formalizálják a szervezet munkáját, ezért született meg az erről szóló kormányhatározat-tervezet, amelynek Magyar
Közlönyben való közzététele egy-két héten belül várható – közölte Maruzsa Zoltán. Az új kerekasztal összetétele, résztvevőinek aránya érdemben nem változik, ugyanúgy az intézményfenntartó, a szakpedagógus szakszervezetek, a szakmai szervezetek és az állami oldal részvételével folyhat majd „a mostanihoz rendkívül hasonló egyeztető, stratégiai munka”. Az új kerekasztal 25 tagját „lényegében” a jelenlegi kerekasztalnál szerzett tapasztalatok alapján jelölik ki – tette hozzá.
Az ülésen áttekintették a témahetek ügyét is – folytatta. A tanrendbe 2014-től bevezetett tematikus heteket – pénzügyi és gazdálkodási, digitális, illetve fenntarthatósági – mindegyike esetében 2017 tavaszára jelentősen nőtt a résztvevő tanulók száma, mintegy 200-350 ezerre. A kerekasztal résztvevői is üdvözölték, pozitívan értékelték a témaheteket, és külön kiemelték, hogy a lebonyolításban résztvevő szakmai partnerek milyen jól használható, innovatív tartalmakat, tananyagokat készítettek elő – közölte Maruzsa Zoltán.