Boóc Judit, a civil szervezet önkéntese elmondta: a májusban induló „HalatHon – a magyar halmaraton” elnevezésű akciójukban arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a hazai halak fogyasztása sokkal környezetkímélőbb, mint például a túlhalászott tengeri társaiké.
Kiemelte: a kampány 42 napja alatt hetente egy tavi halat ismerhetnek meg az érdeklődők a beszerzéstől a feldolgozáson át a különféle receptekig. Internetes kampányukban pedig arra ösztönzik az embereket, hogy minél több magyar halat egyenek, az ételt fotózzák le, a képet töltsék fel a közösségi oldalakra a #halathon szöveggel, és küldjék el receptjeiket a Gasztrohős csapatának.
Lévai Ferenc, az Aranyponty Zrt. igazgatója elmondta: ma Magyarországon évente átlagosan 3-5 kilogramm halat eszünk, ez a szám pedig jócskán elmarad az európai 18 kilogrammtól. A HalatHon a magyar halpiac meghatározó szereplőinek – a Halház Kft., a Boldog Füstölt Pisztrángosok, valamint a Kapj rá kampány – támogatásával jön létre.
A kampány részleteiről a www.gasztrohos.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők.