A baleset óta lassan egy év telt el, a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) vizsgálata azonban, amely a pontos okokat hivatott tisztázni, még mindig nem zárult le. – Az elemzés megfelelő ütemben halad, csak a laikusok számára tűnhet hosszú időnek, de a jogszabály úgy fogalmaz: lehetőség szerint egy éven belül kell hogy elkészüljön a zárójelentés – tájékoztatta lapunkat Nagy Zsigmond, a KBSZ balesetvizsgálója. Mint mondta, ezek az esetek sokkal összetettebb történetet rejtenek, mint azt egy civil gondolná. Ezért sokszor hónapokat kell várniuk egy-egy válaszra vagy részeredményre.
– A körülmények pontos feltárása a mi szemüvegünkön keresztül azt jelenti, hogy a pilótaképzéstől kezdve a cég gazdasági helyzetén át mindent górcső alá veszünk. Az érintett cég anyagi hátteréből például kiolvasható, hogy mennyit költött a repülőgépek karbantartására. Csak így tudjuk száz százalékban felmérni és megállapítani, hogy mi okozta a tragédiát, miben rejlik repülésbiztonsági kockázat, és ezáltal elkerülni egy újabb balesetet – részletezte a szakértő.
A tavaly szeptemberi szerencsétlenség után idén az év első felében is több, repüléssel kapcsolatos tragédia történt: májusban lezuhant egy sárkányrepülő Székesfehérváron, ketten haltak meg; júniusban Tökölön egy kisrepülő csapódott a földbe két emberrel a fedélzetén. Egy hónapja Szatymazról szállt fel az a motoros vitorlázórepülő, amelynek a roncsait Pirtó határában találták meg. A gép darabjai között egy női holttestet találtak. Néhány héttel ezelőtt pedig Székesfehérváron egy motoros sárkányrepülő hibásodott meg, a pilóta és 16 éves utasa is életét vesztette. A szerkezet még a levegőben szétesett. Arról, hogy mi lehet az oka a levegőben történt tragédiáknak, a szakemberek csak szűkszavúan nyilatkoztak, mondván: még folyamatban vannak az eljárások.