A VIII. kerülettől megtudtuk, hogy a helyi önkormányzati rendelet értelmében nem adható közterület-használati hozzájárulás a reklámhordozó céllal elhelyezett jármű tárolásához. A helyi jogszabály alapja a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II.5.) KPM–BM együttes rendelet. E szerint aki közterületet hozzájárulás nélkül, vagy a hozzájárulástól eltérő módon, céllal vagy mértékben használ, az köteles az önkormányzat vagy az adott közterület ellenőrzésére jogosult felhívására a jogellenes közterület-használatot haladéktalanul megszüntetni, továbbá a helyszínt az eredeti állapotába visszaállítani. Amennyiben ezt a gerillareklámozó nyolc napon belül nem teszi meg, akkor helyette az önkormányzat távolítja el az illegálisan parkoló kerékpárt és a költségeket a szabálysértőre terheli.
Felvetődik a kérdés, a bicikliknél – egyedi, hivatalos hatósági azonosító híján – hogyan állapítható meg a szabálysértő kiléte. Tulajdonos hiányában a közterület-felügyelet azt szólítja fel a bringa elszállítására, akinek az érdekében kirakták a reklámot. A józsefvárosi önkormányzattól azt is megtudtuk, a hatályos jogi szabályozás természetesen nem zárja ki azt, hogy a biciklire – amit a gazdája rendeltetésszerűen használ, közlekedik vele – ne lehessen reklámot elhelyezni.
A önkormányzatoknak korábban is meggyűlt a bajuk az illegális köztéri reklámokkal. Egy évtizede közterületeken leláncolt, rozsdás utánfutókra, rohadó, platós kisteherautókra helyeztek el gerillareklámokat, ami nagyban rontotta a városképet, sok esetben veszélyeztette a közlekedés biztonságát is. 2004-ben a főváros végleg kitiltotta a reklámhordozó utánfutókat Budapest utcáiról. Akkor a Fővárosi Közgyűlés a tevékenység gyorsítását is elrendelte, és úgy döntött, az önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken a jövőben egyáltalán nem engedélyezhető reklámhordozó célt szolgáló utánfutó. Ezek eltávolítása külön felhívás nélkül ment végbe.