A BKK megjegyezte: a teljes felújítások mellett szükséges bizonyos kisebb, de jelentős beavatkozásokat azonnali hatállyal elvégezni. Ilyen kisebb beavatkozások voltak az előző években a Petőfi hídon, az Erzsébet hídon, a Rákóczi hídon és lesznek az Árpád hídon is.
Úgy tudjuk, a Lánchíd felújításával kapcsolatban az engedélyezési eljárások folyamatban vannak, de a rekonstrukció idejére egyelőre nincs hivatalosan elfogadott terv, erről a Fővárosi Közgyűlés fog dönteni. Azt még nem tudni, pontosan mennyibe fog kerülni a legrégebbi fővárosi dunai átkelő felújítása. A tényleges költségvetést a kiviteli tervek elkészültével lehetséges elkészíteni a felújítás pontos műszaki tartalmának ismeretében – áll a központ tájékoztatásában. A fővárosi önkormányzat tulajdonában lévő összes Duna-híd állandó ellenőrzés alatt van, azokon hídmesteri szolgálat üzemel. A BKK szerint mindegyik híd állapota megengedi, hogy rajtuk a forgalom korlátozás nélkül haladhasson.
A fővárosi önkormányzatának összesen 304 darab hídszerkezet, 73 darab aluljáró-szerkezet és együttesen 101 darab támfal- és lépcsőszerkezet van a tulajdonában. Valamennyit a BKK kezeli és a BKK Közút üzemelteti. Budapest 2014-ben elfogadott fejlesztési terve, a Balázs Mór-terv (BMT) javaslatot tesz új közúti és gyalogos dunai átkelők létesítésére. Ezek azonban olyan távlati fejlesztések, amelyekről a BKK szerint egyelőre nem lehet biztosat mondani. A nagy dunai átkelők mellett a városi felüljárók is sorban újulnak meg.
Az elmúlt hetekben két, teljesen újjáépült hidat adtak át, az egyik a Kerepesi utat vezeti át a Keleti pályaudvarra tartó vágányok felett, a Sibrik Miklós úti pedig Kispestet köti össze Kőbányával a Kökinél.