A mindennapi éneklést rendkívül fontosnak tartja Vigh Andrea, a Liszt Ferenc Zeneakadémia és Zeneművészeti Egyetem rektora. Hozzátette: az igazi élményt nyújtó éneklés hozzájárul a mentális egészséghez, jótékony hatással van a gyerekek más tárgyakban elért eredményeire is. Fogékonnyá teszi őket arra, hogy később aktív koncertlátogatókká váljanak. Szerinte a tanárképzésnek is reflektálnia kell a kihívásokra, emellett új továbbképzési programokat kell indítani, a tanároknak biztosítani kell a szakmai fejlődés lehetőségét.
Ruszinkóné Czermann Cecília zongorapedagógusként, a Zenetanárok Társaságának (Zeta) elnökeként tapasztalja: a hangszeren tanuló, kórusban éneklő diákok fegyelmezettebbek, mint a zene világával nem találkozó társaik.
A rendszeres gyakorlás szorgalomra, felelősségre neveli őket, a félévi iskolai koncertek és fellépések megtanítják, hogyan kell nagy tömeg előtt szerepelni, utóbbi a gyerekek önbizalmára is kedvezően hathat. Mivel a zene állandó örömforrás, a hangszeren játszó, éneklő gyerekek kiegyensúlyozottak, vidámak. Emlékeztetett: Hámori József nemzetközileg elismert agykutató már évekkel korábban bizonyította, hogy a zene a két agyfélteke hatékony együttműködését is segíti.
Szalóki Ági népdalénekes szintén támogatja a kormány elképzeléseit. Ha a gyerekek mindennap találkoznak a zenével, az egész életükre pozitívan hat – fogalmazott. A hatékonysághoz azonban szerinte a zenei nevelés átgondolására lenne szükség a bölcsődétől a Zeneakadémiáig. Elsőként a pedagógusképző intézmények szemlélete változhatna. Ma minden információ rendelkezésre áll ahhoz, hogy a zenével – legyen az klasszikus zene vagy népzene, dzsessz vagy punkrock – élményszerűen találkozzanak a gyerekek. A zenét más művészeti ágakkal és technikákkal integrálva is lehetne oktatni, tánccal, képzőművészettel, drámafoglalkozással összekapcsolni.
A népitánc, a capoeira, Kokas Klára módszere (a szabad mozgás beépítése a kodályi énekpedagógiába) is egy-egy javasolható út. Balázs Fecó a csinos lányok és fiúk, a „rövid életű celebek” videoklipjük és „megtechnikázott” előadásuk által keltett hamis illúzió megszüntetésére hívta fel a figyelmet a rendszeres énekléssel kapcsolatban. Ha a gyerekek gyakrabban találkoznak a zenével, a tehetség korán megmutatkozhat, és véget vethet a közönség „átverésének” – tette hozzá.
A Junkies nevű zenekar frontembere szintén elismerően szólt a rendszeres éneklés bevezetéséről. Szekeres András úgy látja: a zene az egyik legerősebb közösségépítő erő, ami a világot mozgatja. Saját gyermekét, a hétéves Tamarát is zenei általános iskolába íratta be, ahol a kislány kórusba jár. A zene a kamaszkor okozta lelki nehézségek feldolgozásában is segíthet – hívta fel rá a figyelmet.