A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum újjáépítésével kapcsolatban részletes, előzetes vizsgálati dokumentációt készíttetett a Városliget Zrt., ami a környezetvédelmi hatásokat mérte fel – mondta el lapunknak Sághi Attila. A Városliget Zrt. műszaki igazgatója hozzátette: a környezetvédelmi hatóság szakszerűen és szigorúan ellenőrizte a pontos számításokat az építkezés és a leendő épület talajvízre, növényzetre gyakorolt hatása, illetve a várható lég- és zajszennyezés kapcsán. Sághi Attila szerint a környék lakossága szempontjából is megnyugtató, hogy az új intézmény zéróemissziójú lesz, vagyis nem bocsát ki szennyező anyagot. Ennek ellenére fellebbezést nyújtott be a zuglói önkormányzat a Pest Megyei Kormányhivatal azon határozata ellen, mely szerint nincs szükség külön környezeti hatásvizsgálat lefolytatására a közlekedési múzeum újjáépítése miatt. Szabó Rebeka, a kerület PM-es alpolgármestere szerint az építkezés hatással lehet a talajvízre, a lég- és zajszennyezés pedig a környéken lakók életére lehet ártalmas.
Az egykori múzeumépület bontásáról a Magyar Idők megtudta: a munkálatok során mintegy 7500 köbméter törmelék keletkezik. A sitt jelentős része beton és tégla, amelyeket darált formában lehet újra felhasználni. – Ahhoz, hogy ezeket az új épületbe építsük be, a helyszínen – vagyis a parkon belül – kellene feldolgozni, ami nem lenne szerencsés, és nem is szabályos, ezért a törmeléket elszállítják, és az erre szakosodott telephelyen előkészítik újrahasznosításra – tájékoztatta lapunkat a Városliget Zrt. Hozzátették: a bontási törmelékből származó vastartalmú anyagok egy csepeli hulladékhasznosító céghez kerülnek, míg a többi építési törmeléket egy fóti telephelyre szállítják, ahol újrahasznosításra készítik elő.
A Városliget Zrt. fontosnak tartotta azt is megjegyezni: hogy a Liget Budapest projekt valamennyi építési munkálatát a legismertebb nemzetközi környezettudatos épületminősítési rendszer követelményei alapján tervezték, amelynek köszönhetően a Városligetben az elavult épületek helyén felépülő múzeumok alacsony környezetterhelésű anyagokból készülnek, ezért energiatakarékos üzemeltetésük is garantált.
Közben folytatódik a projekt kapcsán indított társadalmi egyeztetés is. A Liget Park Fórum mai ülésén a Városliget közlekedési ügyeiről, a levegőtisztaság, illetve a zajvédelem kérdésköréről lesz szó.