Bemutatta a Normafa rehabilitációja első ütemében elkészült fejlesztéseket tegnap Pokorni Zoltán, a XII. kerület polgármestere. A helyszíni sajtótájékoztatón a fideszes politikus ismertette: helyreállították a gerincen végigfutó ösvényt, megújították az Anna-réti játszóteret, új utcabútorokat helyeztek el és találkozási pontokat alakítottak ki. Pokorni Zoltán hangsúlyozta, a Normafa a főváros második leglátogatottabb közparkja, amelynél azonban évek óta jellemző a túlhasználat. A program célja nem csupán a gerinc, hanem az egész János-hegy rendbetétele, a túlzott igénybevétel csökkentése. A polgármester kiemelte: az önkormányzat a fejlesztések élővilágra gyakorolt hatását feltáró Natura 2000-es hatásvizsgálatot készíttetett a mintegy háromszázhatvan hektáros területről, és társadalmi egyeztetésen több száz civil szervezettel, sportszervezettel, természetvédelmi szervezettel vette fel a kapcsolatot.
A kerület vezetője kitért arra is, az önkormányzat célja, hogy minél többen jöjjenek föl a Normafára közösségi közlekedéssel vagy akár gyalog is, de lehetőség szerint ne autóval tegyék azt. Az Anna-réti játszótérrel kapcsolatban jelezte, hogy integrált játszóteret hoztak létre, ahol mozgássérült gyerekek is játszhatnak.
Váczi János alpolgármester részletezte: a szülők javaslatait is figyelembe véve tizennyolc új játszóeszköz került a térre, amely ütéscsillapító burkolatot is kapott. Harminc háttámlás, tíz támla nélküli padot, öt új találkozási pontot alakítottak ki. Tájékoztatása szerint a két és fél kilométer hosszú ösvény felújítása, a játszótér áthelyezése, az új játszóeszközök, utcabútorok, illemhelyek, táblák elhelyezése és a kerékpáros-sífutó út előkészítése 315 millió forintba került, ezzel az önkormányzat „a büdzsén belül” tudott maradni. A közösségi tervezéssel megvalósuló rekonstrukcióba a fogyatékkal élők képviselőit is bevonták.
A Normafa rehabilitáció részeként legutóbb a fogaskerekű vasút felújításának és meghosszabbításának közös tervezéséről, valamint elektromos autóbuszok beszerzéséről állapodott meg Hegyvidék önkormányzata és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A hétköznapi forgalom és a turisztikai szempontok alapján is fontos, hogy a fogaskerekűt a legforgalmasabb budai közlekedési csomóponthoz, a Széll Kálmán tér, valamint a Normafa irányába is meghosszabbítsák.
A hetvenes évek óta járó szerelvények cseréje mintegy nyolcmilliárd forintba, a pálya teljes felújítása és meghosszabbítása tíz-tízenkét milliárd forintba kerülne, amihez a kerület és a BKK uniós forrásokat venne igénybe.
A természetvédelmi terület fejlesztéséről tavasszal tartott népszavazás ugyan érvénytelennek minősült, mivel a hegyvidéki szavazópolgárok kis számban járultak az urnák elé, de aki részt vett a voksoláson, az elsöprő többséggel támogatta az önkormányzat terveit, amelyekben a környezet megóvása, a területen kialakított szolgáltatások és a tömegközlekedés fejlesztése egyaránt nagy hangsúlyt kapnak.