Az első két körben elsősorban a kis- és középvállalkozásoknál nyilvántartott adósságot, a harmadik lépcsőben pedig az összes, még fennmaradó tartozását rendezi a szervezet március végéig. Ahhoz, hogy ne ismétlődhessen meg a korábbi helyzet, a Klik új vezetése átvilágítja a gazdálkodási, beszerzési folyamatokat és a belső szabályzatokat. Nagy hangsúlyt helyeznek az iskolák és a szervezet közötti információáramlás felgyorsítására is.
Pölöskei Gáborné, a Klik elnöke a köznevelési kerekasztal ülését követő sajtótájékoztatón arról beszélt: az iskolák néhány héten belül kapnak egy pénzügyi keretet, amely mozgásteret jelent az igazgatóknak. Palkovics László oktatási államtitkár hangsúlyozta: megkezdték a Klik július 1-jei átalakításával összefüggő kérdések tárgyalását. Elmondta: a kerekasztal – amely újabb szakmai és önkormányzati szervezetekkel bővült ki – egyetértett abban, hogy a jövőben is szükség van az állami intézményfenntartóra, ugyanakkor a működtetésben az önkormányzatok szerepét mindenképpen erősítenék. Emlékeztetett: a kormány döntése nyomán a múlt héten a fenntartó 38 milliárd forint pluszforrást kapott a működésének biztosítására.
Az államtitkár a 2017-es pedagógusminősítési keretszámok kapcsán elmondta: azok a pedagógusok, akiknek hét évnél kevesebb idejük van a nyugdíjig és pedagógus I. fokozatban vannak, minősítés nélkül átkerülnek a II. kategóriába. Ez mintegy 18 ezer embert érint, ezzel az ő illetményük 30 ezer forinttal nő – hívta fel a figyelmet.
Az államtitkár újságírói kérdésre kitért a budapesti tanítónő esetére, aki úgy kíván sztrájkolni, hogy nem akar jegyet adni a gyerekeknek. Leszögezte: a tiltakozásnak vannak jogi formái, de a gyerek nem játékszer, az érdekei nem sérülhetnek. Egy pedagógusnak az a feladata, hogy a gyereket tanítsa és az értékelést elvégezze, ha ezt nem teszi, akkor nem látja el a feladatát. – Az iskolaigazgató és a tankerületi igazgató feladata, hogy ebben az ügyben eljárjon – tette hozzá Palkovics László. Megvizsgálják a civil közoktatási platform, valamint a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének követeléseit, de a szakszervezeti tevékenységet és a szakmai munkát szét kell választani.
– A jelenlegi működési forma hatékonyabbá tételében – amelyre garancia az államtitkár személye – érdekeltek az önkormányzatok, szükség van az állami intézményfenntartásra, mert így lehet biztosítani az esélyegyenlőséget – jelentette ki Szita Károly, Kaposvár polgármestere, a Megyei Jogú Városok Szövetségének elnöke. Hangsúlyozta: óriási segítség volt, hogy az állam levette a vállukról a fenntartói terhet.
Liptay Kálmán, az Eszterházy Károly Főiskola rektora kiemelte: az osztatlan tanárképzés egységessé tételét javasolják, és oktatási-innovációs kutatásokat is indítanának az iskolákkal közösen. Náray-Szabó Gábor akadémikus a tartalomfejlesztési munkacsoport nevében kiemelte: megfogalmazódott, hogy a gyerekek kevesebbet, de alaposabban tanuljanak. Azt szeretnék elérni, hogy a mindennapos testnevelés és a művészeti oktatás élvezetet jelentsen a diákoknak. A munkacsoportokban javaslatok születtek a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatására, áttekintették a pedagógusok kötött munkaidejének kérdéseit, az esélyegyenlőség és a pedagógiai szakmai szolgáltatás helyzetét.