Demján Sándor a Nyugati pályaudvar melletti, egykor kormányzati negyednek szánt területre vinné a Liget Budapest projektet – írta a Népszabadság. A Demján-csoportnak tetszik a felvetés, de az ötlet nem tőlük származik – közölték a hírre reagálva. Másfelől sem Demján Sándor, sem más nagyvállalkozó nem dönthet az egykor kormányzati negyednek szánt vasúti terület sorsáról, ugyanis az állami tulajdon. Baán László szerint súlyos tévedés, hogy ez az egykor tervezett kormányzati negyed helyére kerülő fejlesztés kiváltaná a Liget-projektet, ráadásul még feleannyiba sem kerülne.
– Miként válthatná ki a Nyugati pályaudvar vágányai melletti és/vagy fölötti terület az állatkert fejlesztését, a közlekedési múzeum történeti épületének újjáépítését, a Vajdahunyad vára és a Szépművészeti Múzeum felújítását, és legfőképpen magának a városligeti parknak a teljes megújítását? – tette fel a kérdést a miniszteri biztos.
Kiemelte: a Liget-projektnek csupán néhány elemét lehetne megvalósítani a Nyugati mellett, ám a Városligetnél jóval drágábban, ugyanis ezen a vasúti területen rendkívül jelentős talajcsere szükséges a súlyos szennyezettség miatt. Baán szerint ehhez a vasúti forgalom teljes megszüntetésére vagy pedig a vasúti pályák részbeni felszámolására és maradék részük betonszerkezettel történő lefedésére lenne szükség, amin a Városligetihez fogható parkfejlesztés nem lenne kivitelezhető. Baán szerint ezért teljesen abszurd egy, a Városliget fejlesztését kiváltó és azt olcsóbban megvalósító Nyugati projektről beszélni, megfontolandó azonban, hogy a „rozsdaövezetet” egy, a pályaudvart a Ligettel összekötő zöld sávvá alakítsák. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt héten jelentette be: a kormány vizsgálja annak lehetőségét, hogy a Nyugati pályaudvar és a Liget-projekt közötti szakaszon új, nagy méretű zöld terület jöjjön létre.