Házkutatást tartott tegnap a rendőrség a 2-es metró járműtelepén a hétfő reggeli metróbalesettel összefüggésben. A nyomozók sorra hallgatják ki a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) vezetőit a Pillangó utcai incidens ügyében, és a VS.hu információi szerint többek között a pályafenntartási szolgálatvezető irodájában is jártak. A rendőrség az ütköző metró feketedobozát, illetve azt is vizsgálja, hogy miért hiányozhat egy alapvető szoftver a metró biztonsági rendszeréből. Erről Gulyás Attila, a BKV metrós szakszervezetének vezetője is beszélt a Hír TV-ben.
A BKV lapunnkal azt közölte: az M2 metróvonal SIEMENS biztosítóberendezés- és vonatvezérlés-rendszere az egymást követő járművek esetében úgynevezett biztonsági távolságot tart fenn. Az Alstom szerelvények csúszásvédelme megfelelően működik, kialakítása a jogszabályoknak és a műszaki előírásokban leírtaknak megfelelően történt. Az üzemeltetési rendszer hatóságilag jóváhagyott és engedélyezett, az pedig hamis, félrevezető állítás, hogy az Örs vezér tere állomásnál figyelmen kívül hagyták a megcsúszási lehetőségeket. Mint arról beszámoltunk: hétfő reggel a Pillangó utcai állomásnál az Örs vezér tere irányából érkező metrószerelvény nekicsúszott az előtte, még a peron mellett álló vonatnak. A balesetben tizenhárman megsérültek. A rendőrség lefoglalta a balesetet okozó szerelvényt is.
Tarlós István szerint az előzetesen megfogalmazott vélemények helyett meg kell várni a vizsgálatok végét a hétfői metróbaleset ügyében, annak oka ugyanis egyelőre felderítetlen. Budapest főpolgármestere a sajnálatát fejezte ki és mielőbb gyógyulást kívánt a szerencsétlenség sérültjeinek. Tarlós István bejelentette: a baleset ügyében az üzemeltető BKV mellett a közlekedési hatóság is vizsgálatokat folytat.
Az MSZP eközben vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi ma a Fővárosi Közgyűlés ülésén, mivel a párt szerint a közelmúltban sorozatossá váltak a lezárásokkal járó üzemzavarok a budapesti metróhálózaton. Horváth Csaba, a testület MSZP-s képviselője szerint a 2-es, a 3-as és az új 4-es metrón egyaránt jelentkeznek a problémák, amelyek hétfőn a budapesti metróközlekedés történetének első személyi sérüléssel járó balesetéhez vezettek. Hozzátette: a különböző meghibásodások, leállások, füstölések nem kezelhetők elszigetelt esetekként, az üzemzavarok sorozatossága a rendszer hibáját jelzi.