Tarlós István közölte, hivatalos levélben is eljuttatták a Miniszterelnökségre a BKV állami átadására vonatkozó, korábban ismertetett javaslatukat. A főpolgármester kitért arra is, hogy a 4-es metró végleges használatbavételi engedélyének elkészültével, várhatóan január elejétől megszüntetik a metróvonallal párhuzamosan közlekedő felszíni járatokat, ami 1,3 milliárd forint megtakarítást jelent. Tarlós István további kérdésekre válaszolva tehetséges politikusnak nevezte a Miniszterelnökséget vezető Lázár Jánost. Megjegyezte: kettőjük között nem személyes vita van, hanem Budapest és a vidék küzdelme a költségvetési forrásokért.
Tarlós István csütörtökön megjelent sajtóhírekre reagálva megerősítette, a városvezetés nem tervezi a Lánchíd egyirányúsítását, továbbá a pesti alsó rakpart közúti forgalmának lezárását. A dugódíjról szólva kijelentette, legkorábban 2017-ben lehetséges a bevezetése, a díjból a főváros bevételei 2 milliárd forinttól legfeljebb 10-15 milliárd forintig terjedhetnek. A főpolgármester bejelentette továbbá, a ciklus végén kezdeményezni fogja a kerékpárosok kötelező KRESZ-vizsgáztatását abban az esetben, ha továbbra is következetesen figyelmen kívül hagyják a piros lámpákat, és a jobbkéz-szabályt sem tartják be sokan. Tarlós István a fővárosi futóversenyeket érintő rendeletmódosítást is kilátásba helyezett. Ennek alapján a belvárosban szervezett évenkénti hat nagy rendezvényből akár már jövőre is legfeljebb hármat tarthatnak meg.