Meghaladja az uniós átlagot a pedagógusbérek emelkedése Magyarországon – olvasható az Európai Bizottság jelentésében, amely az uniós tagállamok oktatásáról szól. Az Education and Training Monitor 2017 kiadványa szerint az életpályamodell és a pedagógushallgatóknak meghirdetett kormányzati ösztöndíjak vonzóbbá tették a pedagóguspályát, ami a tanárképzésre jelentkezők számában is látszik.
Pozitívumként húzzák alá többek között, hogy Magyarország az uniós átlagnál többet fordít oktatásra. A jelentés foglalkozik a Nemzeti alaptanterv felülvizsgálatával is, az erre vonatkozó döntést is jó tendenciának tartják. Külön kiemelik a gyermekek korai fejlesztésére, valamint a tanulói teljesítmények növelésére született kormányzati intézkedéseket is. Írnak arról, hogy Magyarország az egyetlen olyan tagállam, ahol a kora gyermekkori nevelésben való részvétel 3 éves kortól kötelező.
A vizsgált időszakban hazánkban a 4–6 évesek óvodai részvétele 95,3 százalékos volt, ami meghaladta a 94,8 százalékos uniós átlagot. Figyelemre méltó adat az is, hogy a roma gyerekek 91 százaléka jár óvodába hazánkban. Ez az arány a legmagasabb a régióban.
Az Education and Training Monitor 2017, vagyis az Európai Bizottság uniós tagállamok oktatásáról szóló jelentésének Magyarországot érintő megállapításai úgy összegezhetők, hogy a magyar oktatási rendszer változásaival javultak a gyermekek és a pedagógusok esélyei.