Elkészült a Budapest 2030 valós fejlesztési terveket és elképzeléseket tartalmazó dokumentum, így többé már nem zsákbamacska, hogy milyen fejlesztések lesznek Budapesten – mondta pénteken Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) rendezvényén.
Legnagyobb kihívásnak a 3-as metró elkezdődött felújítását nevezte, ami Magyarország legforgalmasabb felszín alatti útvonala. A fővárosi buszflottát két éven belül teljesen lecserélik, a villamoshálózat bővülni fog, és a következő két évben 60 új villamost szereznek be.
A Duna-parton új sétányok és kerékpáros-útvonalak létesülnek. Szeneczey Balázs rámutatott arra is, hogy idén az ingatlanfejlesztések értéke várhatóan meghaladja majd a 2,5 milliárd eurót a fővárosban, ami óriási előrelépés. Budapest biztonságos és kiszámítható célpontja a nemzetközi befektetéseknek, jövőre a fejlesztések értéke az irodafejlesztési trendek alapján is megduplázódhat. A repülőtérre vezető út tervezése tart, az engedélyes tervek 2018 tavaszra lesznek meg. Hozzátette: a kisföldalatti felújítása és meghosszabbítása sem kérdés.
Tarlós István a pénteki Budapestinfón ugyanakkor bejelentette: akár még október vége előtt szavazhat a Fővárosi Közgyűlés arról az előterjesztésről, hogy a római-parti védműtől külön projektként kezeljék az Aranyhegyi-árok és a Barát-patak védelmét.
Ez azt jelenti, hogy a két kritikus szakaszon előbb hozzá lehet kezdeni a védmű megépítéséhez.