A tanulók matematikai képességei a 6.-ról a 8. évfolyamra jelentős mértékben fejlődnek, míg a 8.-ról a 10.-re kevésbé, a szövegértési képességek viszont a 6.-tól a 10. évfolyamig egyenletesebben javulnak – derült ki a 2016. évi országos kompetenciamérés jelentéséből. Az eredmények összesítése még folyamatban van, az általános összefüggéseket elemző országos jelentést április 27-én publikálják. A felmérést 4308 iskola 242 394 tanulója írta meg.
A készségek közül kettőt, a munkaerőpiac és az állampolgár számára is alapvetően nélkülözhetetlen szövegértési és matematikai készségeket, képességeket mérték fel. Az országos kompetenciamérés elsődleges célja, hogy minden iskolának biztosítsa azokat az objektív mutatókat, amelyek segítik intézményük önértékelését, és lehetővé teszik, hogy az intézmény vezetői, a fenntartó és nem utolsósorban a szülők kellőképpen megalapozott képet kapjanak, amelynek alapján össze tudják hasonlítani az iskolák teljesítményét.
Az Oktatási Hivatal tegnapi tájékoztatása szerint a jelentésből minden érdeklődő sokoldalú képet kaphat az egyes iskolák jellemzőiről. Megismerheti az adott iskola és annak osztályai teljesítményadatait, azt, hogy milyen az iskolába járó diákok szociokulturális háttere, és látható az is, hogy az ebből adódó hátrányokat az iskola mennyiben tudja kompenzálni.