A kérdéssor a buszok közlekedésével, a sofőrök egészségi állapotával lesz kapcsolatos. A konzultációnak lesznek olyan részei is, amelyek az iskolai belső szabályozásokat fogják érinteni – mondta lapunknak Horváth Péter. Utóbbi kapcsán a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke példaként említette, hogy tisztázni kell: kik lehetnek majd kísérők ezeken a programokon, továbbá hogyan kell megszervezni az eseményeket és ki kötheti meg a szükséges szerződéseket.
– Óriási igény van ezekre a kirándulásokra a közösségépítés, az iskolai élmények, az országismeret, a művelődés szempontjából. A komoly szervezési nehézségeket, a programok ellehetetlenítéséhez vezető szigorítások bevezetését nem tartanánk észszerűnek és életszerűnek. Már csak azért sem, mert a szülők, a diákok, a kollégák úgyis meg fogják találni azokat a kiskapukat, amelyekkel kijátszható lenne a rendszer, és ez senkinek nem érné meg – hívta fel a figyelmet az elnök. Mint ismert, a kabinet a közelmúltban jelezte, a veronai tragédia után meg kell vizsgálni: közlekedjen-e éjszaka diákokat szállító busz, milyen egészségügyi követelményeknek kell megfelelniük a sofőröknek, továbbá milyen műszaki elvárások lehetnek a járművekre vonatkozóan.
Érdeklődésünkre Horváth Péter elmondta azt is, a hamarosan elkészülő Nemzeti alaptanterv kapcsán elképzelhető, hogy már jövő héten újra tanácskozik a Köznevelési Kerekasztal, amely egyébként tegnap tartotta 15. ülését. Ezen az oktatásban tervezett csaknem 180 milliárd forintos uniós fejlesztési források, valamint a február 3–5. között tartott Országos Diákparlamenten elfogadott ötvenpontos ajánlás volt napirenden.
Maruzsa Zoltán, az Oktatási Hivatal elnöke – mától az új köznevelésért felelős helyettes államtitkár – felhívta a figyelmet, hogy a keretből 111 milliárd forint infrastrukturális korszerűsítésre szolgál, ötvenmilliárd pedig az iskolák informatikai fejlesztéseire, a digitális kompetencia fejlesztésére jut. – A változások legalább kétszázezer gyermeket közvetlenül érintenek az iskolájukban, a pedagógusok között pedig kilencvenezren vehetnek részt módszertani, kompetenciafejlesztő képzésekben. Összesen kétezer köznevelési intézmény pedagógiai programja újul meg – sorolta.
Sipos Imre köznevelési helyettes államtitkár – aki a mai naptól az Eszterházy Károly Egyetem szervezetébe integrált Oktatáskutató és fejlesztő Intézet főigazgatói pozícióját tölti be – arról beszélt: márciusban a szaktárca összehívja az országos diáktanácsot, hogy közösen dolgozzák fel az ötven pontot. Továbbá ígéretet tettek arra, hogy felülvizsgálják az előre hozott érettségik körét.