– Az autósok elméletben pontosan tudják, hogy még mielőtt a hőmérséklet fagypont alá süllyedne, alaposan fel kell készíteniük járművüket a téli szezonra, ám a nyári átállásra már kevesebben figyelnek oda, pedig legalább annyira fontos – hívta fel a figyelmet a lapunk által megkérdezett egyik budapesti szerviz vezetője. Hozzátette: sok járművezető azt gondolja, hogy amíg a téli abroncsok használata érthető, a nyári gumik nélkülözhetőek, és inkább megspórolják a cserét.
A téli gumi – figyelembe véve az útviszonyokat – általában március végéig kötelező, ám ha a napi átlaghőmérséklet tartósan meghaladja a 7 Celsius-fokot, érdemes időpontot kérni a szerviztől és megejteni az abroncsok cseréjét. A szakember szerint már csak azért sem ajánlott halogatni a műveletet, mert a téli gumik használata a nyári szezonban növeli az üzemanyag-fogyasztást, rontja az úttartást, az utazás kényelmét, és esőben kevésbé biztonságos.
Ráadásul a téli gumik puhább anyagból vannak, mint a nyáriak, ezért magasabb hőmérsékleten túlmelegszenek, ami szintén veszélyes lehet ránk és a többi autósra is, mert megnöveli a fékutat. – Magunkat és más autósokat is veszélybe sodorhatunk ezzel, ugyanis nem árt tudni, hogy a téli – mikrobarázdás – abroncsok lágyabbak, ezért akár több millimétert is kophatnak a nyári hónapokban, ami egy nagyobb fékezés esetén olyan érzés, mintha jégen csúszkálna az autó a nyár közepén – részletezte a fővárosi szerviz vezetője.