Néhány tucat diákot és két egyetemet érint a felvetés, amely szerint megszűnne a gender, vagyis a társadalmi nemek tanulmány szak. A balliberális média egymás érveit figyelembe vevő vita helyett azonnal a diktatúra emlegetésébe kezdett, pedig a világon mindenhol bevett gyakorlatról van szó. Munkaerőpiaci és társadalmi hasznossági megfontolásokból pedig valóban megszüntethet vagy akár indíthat is új szakokat az intézmény fenntartója, erre számos példát láthattunk az elmúlt időszakban.
Három évvel ezelőtt hatvan alap-, osztatlan, illetve mesterképzés alakult át, az alapszakok közül huszonegy meg is szűnt, a munkaerőpiaci és társadalmi hasznossági megfontolások miatt például az andragógia, a kulturális antropológia, a gyártásszervezés, a kameramann, az alkalmazott látványtervezés, a mozgóképkultúra és médiaismeret, a fémművesség, a kerámiatervezés, az üvegtervezés, a biofizika, az immunológia, az ökotoxikológia szakok.
Az agrárképzések közül megszűnt az erdőmérnöki alapszak, az informatikus és szakigazgatási agrármérnöki, a környezetgazdálkodási agrármérnöki, az állattenyésztő mérnöki, illetve a növénytermesztő mérnöki képzés.
Szél Bernadett, az LMP társelnöke a témával kapcsolatban a közösségi oldalán azt írta, hogy azért is tartja fontosnak a gender szakot, mert a nemek közötti egyenlőtlenséget tanulmányozzák, és véleménye szerint ott születik több gyermek, ahol a nők és férfiak egyenlőtlensége csökken.
Ennek némiképpen ellentmond az egyenlőségre nagyon komolyan törekvő finn társadalom, ahol a születési ráta rohamosan zuhan, finn szakértők az okok között kiemelten kezelik a férfiak társadalmi marginalizálódását, kiszorulását. Hazánkban az elmúlt harmincöt évben, miközben az élet mind több területén lettek a nők egyre emancipáltabbak, összesen 882 ezer fővel csökkent a népesség.
Az Elte közleménye
Bár pénteken úgy tűnt, hogy az ELTE számára elfogadható az Emmi javaslata, hétfőn már azt írták, hogy elutasítják a gender szak előzetes konzultációk nélküli megszüntetését.