Homolya Róbert jogász, közlekedéspolitikai szakember 2015 és 2017 között a Miniszterelnökségen töltött be miniszterelnöki biztosi, majd kormánybiztosi pozíciót, 2017-től pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkáraként látta el a szakterület irányítását.
Bártfai-Mager Andrea Dávid Ilonát a Volán-társaságok reorganizációjára, megújítására kérte fel, elismerve ezzel a MÁV elnök-vezérigazgatójának vállalatvezetői, gazdasági és szervezéstechnikai erényeit – közölték.
Dávid Ilona vezetése alatt a MÁV modern, az adósságait megbízhatóan, jó ütemben törlesztő, sikeres, az elmúlt két üzleti évet nyereséggel záró nagyvállalattá alakult. Irányításával Európa legnagyobb egységes Flirt motorvonat-flottáját sikerült Magyarországra hozni, nevéhez fűződik a 2017-ben megkezdett bérfelzárkóztatási program, elindult számos pályafelújítás, illetve az utasok kényelmét és a biztonságos és pontos vasúti közlekedést szolgáló fejlesztés – áll a közleményben.
Dávid Ilona lett a Volánbusz elnök-vezérigazgatója
Dávid Ilonát nevezte ki a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatójának a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter. Fekete Antal, a cég vezetője közös megegyezéssel távozik – közölte Bártfai-Mager Andrea kommunikációs stábja csütörtökön az MTI-vel.
Dávid Ilona közgazdász, 2010-2012-ig a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója, 2012-től a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöke, 2017 óta a Mol Nyrt. felügyelő- és auditbizottsági tagja.
A GYSEV Zrt.-ben és a Mol Nyrt-ben vállalt tisztségét a jövőben is betölti. Dávid Ilona irányítása alatt a MÁV-csoport adósságállománya ötödére esett vissza, a társaság nyereségessé vált, és jelentős hatékonyságnövelő lépéseket tett a cég sikeres működésének érdekében – közölték.
A leköszönő vezérigazgató, Fekete Antal 2015 áprilisától irányította eredményesen a Volánbusz Zrt.-t, közös megegyezéssel történő távozását követően pedig más területen képzeli el jövőjét – írták a közleményben.