Költségvetési csalás, hivatali vesztegetés, valamint hivatali vesztegetés elfogadásának gyanúja miatt tett feljelentést még júliusban Szabó Bálint. A jogász szerint ugyanis a makói szocialista Gazdag János 2008 és 2010 között úgy kapott több mint másfél millió értékben kombinált szegedi parkolóbérleteket, hogy már nem is volt országgyűlési képviselő. „Botka László az MSZP megyei elnökeként Szegedről fizette makói helyettesét, Gazdag Jánost, aki a párt megyei szervezetének elnökhelyettese volt. Szeged és Makó vonatkozásában felmerül a gyanú, hogy az MSZP tiltott pártfinanszírozást végzett, és több mint valószínűsíthető, hogy Szeged az MSZP kifizetőhelyévé vált” – fogalmazott júniusban Szabó.
A jogász a Magyar Időket arról tájékoztatta, hogy feljelentése nyomán a Nemzeti Nyomozó Iroda hivatali visszaélés bűntettének gyanújával indított nyomozást ismeretlen tettes ellen. Hangsúlyozta: az eljárás lényege arra irányul, hogy Botka László helyzetével visszaélve osztogatott az MSZP egyik tisztségviselőjének, és ha ez bebizonyosodik, azzal megvalósult a tiltott pártfinanszírozás.
Szabó Bálint tudomása szerint deszki, szentesi, csongrádi, hódmezővásárhelyi és további makói szocialistáknak is jutott az ingyenbérletekből. Emlékeztetett arra, hogy Szeged önkormányzatának vezetői a 2013. január 1-jét megelőző időszakban is jogszabályi felhatalmazás nélkül osztogattak egyenként több százezer forint értékű, kombinált parkolási bérleteket. Emiatt a Gyulai Járásbíróság tárgyalja a hűtlen kezelés miatt indult büntetőügyet hat vádlott, köztük Mózes Ervin főjegyző, Solymos László (MSZP) alpolgármester és Kalmár Gábor kabinetfőnök ellen.
Szabó Bálint tegnapi sajtótájékoztatóján arról is beszélt, hogy az országban Szegeden a legmagasabbak a parkolási díjak, így miközben Botka László a Fizessenek a gazdagok! szlogennel kampányol, a helyiekkel fizetteti meg az ismerőseinek, párttársainak ingyen osztogatott parkolóbérletek árát. Elmondása szerint a városvezetés két hónapja 136 parkolóautomatát szerzett be, darabját 1,3 millió forintért, de a gépek többször elromlottak.
„Előfordulhat-e, hogy ez a 200 millió forint egy része csúszópénzként vándorolt a szegedi városvezetéshez vagy annak egy tagjához?” – kérdezte Szabó. Közölte azt is, hogy eltörölték a korábban 1500 forintért vehető napijegyet, most maximum négy órára lehet jegyet venni, így ha a turisták az egész napot Szegeden töltik, körülbelül ötezer forintjukba kerül a parkolás.
A Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) visszautasította a magas parkolódíjakról és az automaták meghibásodásáról szóló vádakat, kiemelve, hogy Szegeden a parkolási díjak három éve nem emelkedtek, és a parkolási pótdíjazásra vonatkozó gyakorlat sem változott.