– Miért Karc? Mit üzennek ezzel a névvel?
– A rádió szlogenjében is benne van, hogy ez egy olyan karc, amelyik jó nyomot, jó jelet hagy maga után. Naponta több ezer hír zúdul ránk, és az ember a végén már azt sem tudja, hol áll a feje. Ezért olyan rádiót szeretnénk, amelyben műsorainkkal, vendégeinkkel, telefonos beszélgetésekkel segítünk eligazodni ebben a hírözönben. Jó értelmezéseket, jó magyarázatokat, jó érveket akarunk adni a hallgatóknak azokhoz a vitákhoz, amelyek otthon, a piacon, a fodrásznál zajlanak. Így hagynánk mi nyomot. Ezt markánsan, rosszul értelmezett, az anyanyelvet pusztító politikai korrektség és mellébeszélés nélkül, nyíltan, őszintén, egyenesen szeretnénk tenni. A konzervativizmus, a jobboldaliság nem dögunalmat jelent, nem egyenlő azzal, hogy az embernek nincsenek érzelmei, indulatai.
– Igazak azok a sajtóhírek, amelyek szerint kivásárolta, megvásárolta a Lánchíd Rádiónál korábban az irányítása alatt álló egyes munkatársakat?
– Akik mindent az „Orbán–Simicska-háború” szemüvegén keresztül néznek, azoknak az egy jó blikkfangos cím, hogy Simicska embereit rabolja a Karc FM. Aki ilyeneket ír, az elfeledkezik arról, hogy én csaknem öt évig voltam a Lánchíd Rádió főszerkesztője. Az egész médiaszakma nem túl nagy, ezen belül a rádiós szakma pedig még kisebb részt jelent. Minden új médium, új rádió indulásának a híre futótűzként terjed a szakmában, így teljesen természetes volt, hogy amikor elkezdtem csapatot építeni, tömegével kerestek meg olyan kollégák, akikkel együtt dolgoztam, vagy már jól ismertük egymást a médiából. Az is természetes, hogy az előbb megfogalmazott célokat már a Lánchíd Rádióban is próbáltuk megvalósítani, amiket így nem kellett magyaráznom azoknak, akik örömmel csatlakoztak hozzánk. Ha komolyan vesszük, hogy a magyar társadalomnak, ezen belül pedig a nemzeti konzervatív közösségnek az a jó, ha minél több médium minél sokszínűbben szolgálja ki őket, akkor inkább örülni kellene egy új rádiónak. Természetesen nem vagyok álszent, nyilván megküzdünk a hallgatóinkért, akik viszont eléggé okosak és felnőttek ahhoz, hogy eldöntsék, hová tekerjék az állomáskereső gombot. Akkor majd elsimulnak ezek a viták.
– Milyen műsorokat hallhatunk?
– Közösségi rádió lévén a műsorok nagy része közszolgálati jellegű lesz, ahol több a beszélgetés, mint a zene. Igyekszünk a magyarországi rádiózási szokásosat kiszolgálni. Lesz egy nagyon erős reggeli kezdés, amire fel lehet ébredni, és meg lehet szerezni a Magyarországgal, a világgal kapcsolatos legfontosabb információkat, amikről beszélgetni fogunk. A délelőtt egy kicsit csendesebb, nyugodtabb lesz, azokat célozza meg, akik például gyermeket nevelnek, nyugdíjasok, vagy éppen úgy jött ki a lépés, hogy otthon vannak. Nekik egy szolgáltató, magazinos, csevegős jellegű műsorral szolgálunk. Délben összefoglaljuk a legfontosabb hallottakat, délután pedig elmélyültebb, szakmaibb magazinok jönnek, ezekben a délelőtt elhangzottakat valamilyen más speciális, gazdasági, vagy kulturális szempontból vizsgálnak meg. Négy órától, miután az emberek elvégezték a munkájukat, közvetlenül velük szeretnénk beszélgeti. Ezt az interaktív műsort olyan kollégák fogják celebrálni, mint Bayer Zsolt, Huth Gergely, Papp Endre s jómagam. Este pedig, amikor mindenki egy csendesebb, családi környezetben van már, népzenét, világzenét, jazzt kínáló zenei műsorokkal kívánunk jó éjszakát a hallgatóknak.
– Kiknek szól az új csatorna?
– Amellett, hogy párbeszédre szeretnénk bírni a magyarországi szekértáborok híveit, a rádió is vállaltan azt a közösséget célozza meg, mint a Magyar Idők. Azokhoz szeretnénk szólni, akik immár másodjára szavaztak erre a kormányra, és ahogy nézem az adatokat, a mai napig is nagy számban támogatják. Nyilván ránk is ránk sütik majd a kormánypárti bélyeget, de mi ettől nem vakaródzunk. Agyrém, hogy Magyarországon ma csak jobboldali és semleges újságíró van, baloldali nem létezik. Ők ezt letagadják. Természetesen nem vagyunk kirekesztők, hallgasson bennünket mindenki, hiszen sokkal koncentráltabb, hatékonyabb és jobb érvelésre késztet minket is, ha vita van, és nem csak magunkba beszélünk. Fontos, hogy várjuk a hallgatók észrevételeit, javaslatait, mert mindent úgy szeretnénk csinálni, ahogy az nekik jó.
– Milyen körzetben fogható az adás? Milyen fejlesztések várhatók?
– Első körben Budapesten és az agglomerációban hallható a rádió, az NMHH műsorszolgáltatási szerződése szerint így is 1,2-1,3 milliós hallgatói kört érünk el. A tartalom viszont szerte az országban nagyon sokakat érdekel, a Facebookon már most vannak „Karc FM-et Salgótarjánba” vagy más városokba nevű csoportok. Nekik azt tudom mondani, hogy a rádió honlapján, az interneten élőben érhető el a rádió adása addig, amíg nem lesz lehetőség valamilyen módon megcéloznunk más településeket is a sugárzással.
– Kik a tulajdonosok?
– A 105.9-et, azaz a Gazdasági Rádió volt frekvenciáját a Hang Adás Kft. pályázta és nyerte el. Ugyanakkor Liszkay Gábor, a Magyar Idők Kiadó vezetője, amikor a Napi Gazdaságot megvásárolta, opciós jogot szerzett erre a kft.-re, és hamarosan élni fog ezzel a jogával. Így változni fog a tulajdonosi szerkezet, de jelen pillanatban még a pályázóé a cég.
– Mi a véleménye arról, hogy a balliberális sajtó már előre médiaháborút vizionált, amikor elnyerték a frekvenciát?
– A balliberális kollégák rendszeresen összekeverik a valóságot a vágyaikkal. Elhiszem, hogy nagyon szeretnék, ha újra kitörne valamiféle médiaháború, és a médiumok nem a hírekről, az embereket érdeklő dolgokról, hanem önmagukról lennének kénytelenek beszélni. Mi nem háborúzunk, nem harcolunk senkivel, hanem a meghatározott módon és tartalommal szolgálni szeretnénk azt a lakosságot, amelyhez elérünk. Ha ezt valaki másként fogja fel, arról nem tehetünk. Mi soha nem kezdeményeztünk verekedést sem, nemhogy háborút. Persze ha valaki megtámad bennünket, akkor megvédjük magunkat, de jelen pillanatban ilyenről nem tudok.