Havonta egy-két alkalommal fordul elő, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. munkavállalóit bántalmazzák, 2010 óta éves átlagban, az idei első fél év eseteit is figyelembe véve 15-16 főt ért fizikai atrocitás – tájékoztatta a Magyar Időket a közlekedési társaság. A cég adatai szerint az erőszakos esetek 92 százalékában a járművezető kollégáik az érintettek.
Lapunkkal a társaság azt közölte, hogy az összes, a BKV által üzemeltetett járművön folyamatban van a zárt vezetőfülke kialakítása, s a járműtípustól függően kivitelezési, beszerzési vagy előkészítési fázisban vannak a beépítések, azonban a garanciális vagy a nem a zrt. tulajdonában álló buszoknál nehezebb, lassúbb a folyamat. Az újonnan forgalomba álló buszoknak, troliknak, villamosoknak – akár új, akár használt járművekről beszélünk – már mind van zárt fülkéjük.

Múlt szombaton egy trolivezetőt késelt meg egy buszon dohányzó utas
Fotó: Bach Máté
A zárt vezetőfülkék és az utasteret figyelő kamerák kialakítását, telepítését évek óta kérik a közlekedési dolgozók érdekvédelmi szervezetei.
A szakszervezetek szerint így a támadásokon túl a huzattól és az utasok menet közbeni, zavaró társalgásától is meg lehet óvni a sofőröket, nem beszélve arról, hogy a járművezetők a személyes tárgyaikat és a jegybevételt is biztonságosabban tudják tárolni.
A társaság a fentiekkel kapcsolatban arra a tényre is felhívta a figyelmet, hogy bár sokat segít a zárt vezetőfülke, sajnos nem nyújt teljes védettséget, hiszen a járművezető legtöbbször akkor kerül konfliktusba, amikor a megállóban vagy a végállomáson kinyitja az ajtót.
Legutóbb szombaton, Zuglóban bántalmaztak egy trolivezetőt. A 40 éves utas az Olof Palme sétány és a Zichy Mihály út kereszteződésében lévő megállóban szóváltásba keveredett a trolibusz vezetőjével, a sofőr ugyanis felszólította a járművön dohányzó férfit, hogy szálljon le. A támadó a vita hevében a nála lévő késsel a sofőr felé szúrt, aki a jobb karján megsérült.