A metrószerződések öt éve a hatóságnál vannak – hangsúlyozta a főpolgármester tegnap a Budapestinfón arra a kérdésre reagálva, hogy kértek-e ki dokumentumokat a fővárostól a Nemzeti Nyomozó Iroda munkatársai. Tarlós István kifejtette: erről az ügyről akkoriban nagyon keveset írt a sajtó, a közgyűlésben is nagyon kevesen vannak, akik 2006-ban is ott dolgoztak, ráadásul ők sem voltak akkor pozícióban. Hozzáfűzte, nem egy metrószerződés van, hanem tizenhat. Úgy fogalmazott: nem szeret túlzott mértékben a múltban vájkálni, és Medgyessy Pétert sem kívánja védeni, de emlékei szerint a brit hírek nem hatszázezer euró vesztegetési pénzről szólnak, hanem több mint kétmillióról, és tudomása szerint nem a volt szocialista miniszterelnök kötötte a metrókocsi-szerződést. A főpolgármester elmondta, ellenzéki tagja is lesz annak a háromfős ideiglenes vizsgálóbizottságnak, amelyet a Fővárosi Közgyűlés hoz létre az Alstom-ügy kivizsgálására.
Tarlós István kitért arra is, hogy két héten belül mindenképpen dönteni kell a 3-as metró infrastruktúrájának felújítása miatti járműpótlásról, különben veszélybe kerül a beruházás rekonstrukciós ütemterve. Hangsúlyozta, a kormány távlati elképzeléseit a legmesszebbmenőkig elfogadja, támogatja és elősegíti, de a metrót ideiglenesen kiváltó 150 buszra a fővárosnak most van szüksége, nem pedig évek múlva. Tarlós István kiemelte, hogy jelenleg „nincs magyar busz és nincs magyar buszgyártás, külföldi alkatrészekből van magyar buszösszeszerelés, de a kettő nem ugyanaz”. – Ha van 8-10 magyar cég, amely buszt gyárt Magyarországon, akkor ők miért nem indultak el korábban a BKV tenderén?
Ha volna magyar buszgyártás, a főváros szívesen venne magyar buszokat, akkor viszont a kormány miért tiltotta meg a vásárlást? – sorolta a kérdéseit, felidézve, hogy a magyar buszokra is vonatkozik az a kormányhatározat, amely az Európai Beruházási Bank kormányengedélyes hiteléből kihúzta a buszvásárlás lehetőségét. Az állítólagos fővároson kívülről érkező nyomásgyakorlás kapcsán feltette a kérdést, hogy a magyar buszgyártás támogatásával miként egyeztethető össze, hogy Budapest hatvan szóló Mercedes buszt vegyen, amelyeket Törökországban gyártottak, és mivel nem csuklósak, metrópótlásra sem alkalmasak. A főpolgármester felidézte, hogy a BKV korábban buszvásárlásra írt ki tendert, ezen nyertek a lengyelek és a magyar Mabi-Bus. Lapunk kérdésére elmondta: az ajánlattevők előzetesen tudomásul vették, hogy a tender eredményét a szerződéstől függetlenül a Fővárosi Közgyűlés megvétózhatja, és azért nem perelhetnek.
A Széll Kálmán tér felújításával kapcsolatban a főpolgármester azt mondta: a nagyon közeli jövőben lesz egy nem túl látványos, hivatalos átadás.
A Budapesti Fesztiválzenekart illetően a főpolgármester úgy fogalmazott: „a karnagy úr továbbra is duzzog, üzenget, Sarastrónak képzeli magát, részünkről viszont a dolog lezárult, a hatvanmilliós támogatást meg fogják kapni, de támogatást kérőtől ilyen magatartást 26 év alatt nem tapasztaltam”.