A korábban kommunikáltakkal szemben nem a déli, hanem az északi szakasz állomásaival, illetve az alagutak felújításával kezdődhet meg szeptember végén a 3-as metró rekonstrukciója, amire a kormánnyal kötött és érvényben lévő támogatási szerződésben szereplő 137 és fél milliárd forint bőséges fedezetet nyújt – mondta csütörtöki rendkívüli sajtótájékoztatóján Tarlós István. A főpolgármester közölte: a középső és a déli szakasz állomásaira várhatóan új tendert fognak kiírni, a munkálatok ütemezése miatt erre egy-másfél éve van a fővárosnak.
Tarlós István kitért arra is, hogy a metrótenderek július 11-ig érvényesek, az elfogadható árajánlatot adó pályázókkal a szerződéseket július végén meg is köthetik. Szavai szerint a főváros gazdálkodásából származó, több tíz milliárdos pénzmaradványt a metrófelújításra tartalékolják, így uniós fejlesztési pénzeket és az EIB-hitelt nem kell más közlekedési beruházásoktól elvonni. Elmondta, hogy a témával foglalkoztak a szerdai kormányülésen is. Tarlós István úgy fogalmazott: született egy megegyezés, „pluszpénzt nem kapunk, de akadályokat sem gördítenek elénk”.
A főpolgármester azt is közölte: a kormány és a főváros közös küldöttsége megy Brüsszelbe arról tárgyalni, hogy ha indokoltan többe kerülne a felújítás, akkor szankciók nélkül lehessen kipótolni a fedezetet. A metrórekonstrukció a Kormányinfón is téma volt. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kijelentette: a kormány minden segítséget megad a felújítás elkezdéséhez, és támogatja a főpolgármester tervét. A miniszter hangsúlyozta, hogy Brüsszel egyelőre még nem adott írásos jóváhagyást a beruházás eredeti költségeire sem. Megjegyezte továbbá, hogy a találkozón több más fővárosi ügy is szóba került.
A főpolgármester ennek kapcsán a Budapestinfón bejelentette: a kormány vita nélkül döntött arról, hogy az állatkert fejlesztésére az eddigi 25 milliárd forint mellett további 20 milliárd forint jut, amelyből több új elem mellett biodóm épül az egykori Vidám Park területén. Mint mondta, a miniszterelnök forrást ígért ahhoz, hogy elbontsák a városképet rontó közúti felüljárókat a Nyugati pályaudvarnál, valamint a Rottenbiller utcánál. Előbbi kiváltására a legvalószínűbb a szintbeli csomópont kialakítása, utóbbinál közúti aluljáró épülhet.
Ennek várható költsége mintegy három és fél milliárd forint lesz. Újságírói kérdésre válaszolva a főpolgármester közölte: a BKV vizsgálja a felújított orosz metrószerelvény ajtóinak meghibásodását, amelyet vélhetően szoftverhiba okozott. Ezzel összefüggésben a BKV közölte: a szerelvényeket – a forgalmi tapasztalatok értékelése céljából – ideiglenesen kivonják a forgalomból.