Közös, összehangolt munkára van szükség az eredményekhez – mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) oktatásért felelős államtitkára tegnap Budapesten, a 463 intézményvezetői kinevezés átadásán. Bódis József azt kérte, hogy az igazgatók a szaktudásukkal, elhivatottságukkal és energiájukkal járuljanak hozzá ahhoz, hogy a gyerekek a lehető legnagyobb tudással készülhessenek fel a minőségi életre.
Ígérete szerint a fenntartó minden szabályozási segítséget és forrást megad majd, amelyre az intézményvezetőknek szükségük lehet.
Hangsúlyozta: az elmúlt évek oktatáspolitikai változásai mára ugyan konszolidált viszonyt hoztak létre, de a terület nem problémamentes, a vezetőknek pedig észlelniük kell a gondokat és jó megoldásokat kell találniuk rájuk. Hozzátette: elkészült az új Nemzeti alaptanterv munkaváltozata. Ismertetése szerint nagyon szép anyag született, a végső változat azonban a pedagógusok visszajelzésétől is függ, mivel hamarosan társadalmi vitára bocsátják.

A gyermekek érdekét kívánják leginkább szem előtt tartani
Fotó: Havran Zoltán
Az oktatási államtitkár kiemelte: az elmúlt harminc évben nem volt Magyarországon olyan volumenű iskolafejlesztés, mint a mostani. Ezek között említette, hogy az elmúlt években a kormány 26 milliárd forintot fordított európai uniós és költségvetési forrásokból a széles sávú internet kiépítésére az iskolákban.
A Klebelsberg Központ idén 45 ezer laptopot és 24 ezer tabletet szerzett be, valamint ötezer projektort és háromezer interaktív táblát is vásárolnak. Több mint ötszáz iskolában tartanak jelenleg felújítások, bővítések, épülnek tornatermek és tanuszodák, a fejlesztések pedig csaknem kétszázezer általános és középiskolás diákot érintenek – tette hozzá az államtitkár.
Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke azt hangsúlyozta, hogy a gyermekek érdekét kell leginkább szem előtt tartani, és azok tehetnek a legtöbbet a fiatalokért, akik a pedagóguspályát választották.
Hozzátette: a vezető meghatározó ember egy iskola életében, és fontos szerepet tölt be abban, hogy a gyermekek boldogok és kiegyensúlyozottak legyenek. Volt pedagógusként, iskolaigazgatóként azt mondta: az itt ülők kezébe lehetőség került, mindenki tele van tervekkel, amelyek megvalósításához elsősorban idő szükséges.