A nemzeti közműszolgáltatási rendszer részeként működő Főgáz tájékoztatása szerint az érintett számlák 2016. február 9-től február 23-ig terjedő keltezéssel készültek és a havi diktálást választó fogyasztókat érintették.
A Főgáz felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy az adatok pontosításának legegyszerűbb módja a diktálás. A diktálás eredményeképpen a következő számlában az eltérés automatikusan kiegyenlítődik, a különbözetet a következő havi számlában jóváírják. A Főgáz kiemelten kezeli a reklamációkat, ennek érdekében a társaság minden ügyfélszolgálati csatornán felkészült a szokásosnál nagyobb ügyfélforgalom kiszolgálására – áll a Főgáz tájékoztatásában.
Amennyiben a fogyasztó nem fogadja el a számla összegét, soron kívüli reklamációra van lehetősége. Ennek során, igény esetén megtörténik a számlák azonnali korrekciója a fogyasztó által biztosított aktuális mérőállás alapján, vagy a felhasználó részletfizetéssel rendezheti azt, illetve kérhet fizetési haladékot is. Azon felhasználóknak, akik csoportos beszedéssel egyenlítik számlájukat, Főgáz a bank visszajelzését követően tudja a számlakorrekciót elvégezni és a különbözetet visszautalni.
A Főgáz folyamatos kapcsolatban áll az E.Onnal, hogy mielőbb megkaphassa a diktálós fogyasztókra vonatkozó javított adatokat, amellyel a még ki nem küldött számlák pontosítása megtörténhet – írják.
Az E-On közleménye szerint a havi diktálási elszámolást választó ügyfélkör esetében – a megszokottól eltérő módon – becslés alapján készült el az új szolgáltató első számlája, a becslésnél az E.On adataiban volt a hiba. A problémát az okozta, hogy a decemberi átadás-átvételi mérőállás alapján kiszámított napi átlagfogyasztás értékét nem az éves fogyasztásból határozta meg a számítást végző rendszer, hanem a decemberiből, és így magasabb várható fogyasztást kalkulált.
Ezek az adatok korábban nem okoztak problémát, mivel a számlázás nem ezek alapján történt, a becslés kizárólag az átadás-átvételi folyamathoz volt szükséges – áll az E.On közleményében.