Hidvéghi Balázs, a kormánypárt kommunikációs igazgatója szombaton, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján egyértelműen a rendszerváltás utáni legnagyobb korrupciós ügynek nevezte a beruházást az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) pénteken nyilvánosságra hozott jelentése alapján.
A Fővárosi Közgyűlés vizsgálóbizottsága dokumentumokkal, vizsgálatokkal, meghallgatásokkal jelentősen hozzájárulhat az ügy tisztázáshoz – emelte ki
Hidvéghi Balázs. Hozzátette: az OLAF-jelentés alapján a 4-es metró építésének körülbelül harmadát lopták és csalták el, a felelősség pedig egyértelműen a Medgyessy Péter, Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon által vezetett szocialista-szabaddemokrata kormányokat, illetve a Demszky Gábor által vezetett ugyanilyen összetételű budapesti városvezetést terheli.
A Fidesz kommunikációs igazgatója elmondta, az említettek tevékenysége miatt Magyarországnak 59 milliárd forintot kell visszafizetnie az Európai Bizottságnak az okozott 166 milliárd forintos káron felül. A legfőbb kérdés, hogy hova lett „ez a temérdek pénz” – mondta Hidvéghi Balázs, aki szerint egy fővárosi vizsgálóbizottság ebből a szempontból is meggyorsíthatná a teljes tisztán látást.
Kiemelte, fontos lenne tudni, hogy a korábbi városvezetésben milyen politikusok, tisztségviselők, milyen módon voltak érintettek ebben az ügyben. „Velünk együtt bizonyára sokan kíváncsiak arra, hogy kik voltak azok a szocialista politikusok, kik voltak azok a liberális, szabaddemokrata politikusok, akik ma talán az MSZP-ben, a Demokratikus Koalícióban, az Együttben, vagy más pártokban még mindig aktívan politizálnak” – fejtette ki.
Hidvéghi Balázs kérdésekre válaszolva nem zárta ki, hogy a későbbiekben például parlamenti vizsgálóbizottságok is felállhatnak az ügyben.
Nyilvános az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) 4-es metróról szóló, 104 oldalas, angol nyelvű jelentése. A dokumentum egyértelműen bizonyítja a baloldali kormányok és a 2010 előtti budapesti városvezetők felelősségét a magyar uniós tagság legnagyobb korrupciós botrányában.