Ezekre nagyon kell ügyelni, hiszen a későbbi minőségi kifogást vagy az esetleges cserét csak a dokumentumok birtokában tudjuk érvényesíteni.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatóság tájékoztatása szerint kötelező egyéves jótállás vonatkozik a 10 000 forintnál drágább termékekre. Az ennél olcsóbb árucikkekre nem jótállás, hanem kétéves szavatossági idő érvényes. Ha tehát birtokunkban van a fenti papírok valamelyike, és nem vagyunk elégedettek a beszerzett ajándékkal, jó eséllyel kérhetünk segítséget az üzlettől. Hibás lábbeli esetében például két éven belül szólhatunk, addig tart ugyanis a szavatossági idő. Az első hat hónapban a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba nem gyártási eredetű, a további időszakban viszont ez megfordul. Kötelező jótállás alá eső termék esetében, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesítjük csereigényünket, a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy a terméket javítani tudja, hanem köteles kicserélni, ha a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A közhiedelemmel ellentétben a leértékelt termékekre is vonatkozik a szavatossági idő.
Amennyiben nem üzletben vásároltunk, hanem például termékbemutatón vagy interneten, akkor két héten belül elállhatunk a szerződéstől. Azt is fontos megemlíteni, hogy ha egy terméket csak azért cseréltetnénk ki, mert nem tetszik a színe vagy rossz a mérete, az nem biztos, hogy sikerülni fog. Az Országos Kereskedelmi Szövetség közleménye szerint a jogszabály ezt a cserét nem írja elő a kereskedőknek, de kialakult az a gyakorlat, hogy az ünnepek után néhány napig kicserélik az ajándékokat, illetve megengedik az áru értékének levásárlását. A csere feltétele a nyugta megléte és az ajándék sértetlensége. Azt is fontos észben tartani, hogy a kereskedő akkor is köteles a minőségi kifogást intézni, ha a jótállási jegyen a javítószolgálat is fel van tüntetve, de a vásárló a kereskedőhöz fordul.