A Fővárosi Közgyűlés mintegy két és fél órás vita után úgy döntött, a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmét szolgáló létesítmény a Duna-part menti nyomvonalon épülhet meg. A Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztés a római-parti mobil gát kiépítését szakértői vélemények alapján javasolta a Nánási út–Királyok útjai szakasszal szemben. A Budapesti Műszaki Egyetem szerint a Duna menti mobilgát költsége mintegy 18 milliárd forint, viszont a másik védmű 25 milliárd forintba kerülne, és nem védené meg a part menti területet. A közgyűlésen két civil felszólaló is véleményt nyilváníthatott.

Civilek tüntettek a városháza előtt
A Nánási út–Királyok útja nyomvonalat támogató Keleti Péter azt szorgalmazta, hogy a partvonalon csak nyári gát épüljön a Római-parton élők anyagi hozzájárulásával, míg a fővédvonal a Nánási út–Királyok útja legyen. Buzás Győző, a Római-partért Egyesület elnöke ezzel szemben egy part menti védvonal létrehozását sürgette. A vitában az ellenzéki képviselők ismételten a döntés elhalasztása mellett voltak. Végül Tarlós István főpolgármester felhívta a képviselők figyelmét arra, hogy jogi felelősség a védelemről gondoskodni, ezért az ügyben nem lehet tovább várni.
Elfogadták a képviselők a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) múlt évi beszámolóját is. A dokumentum szerint a fővárosban több mint 13 százalékkal – 72 709-ről 62 934-re – csökkent a bűncselekmények száma 2016-ban az előző évhez képest. A testület döntése alapján a főváros díszpolgára lett Bács Ferenc színművész, Bereményi Géza író, filmrendező, Fenyvesi Máté volt válogatott labdarúgó és országgyűlési képviselő, Hosszú Katinka háromszoros olimpiai bajnok úszó, Klinghammer István, az ELTE korábbi rektora és Szinetár Miklós színházi, opera-, tévé- és filmrendező. A képviselők posztumusz ítélték oda a díszpolgári címet László János pszichológusnak és Olofsson Károly Placid bencés szerzetesnek.
A tervek szerint nyáron fővárosi forrásokból megkezdődik a Lánchíd teljes rekonstrukciója. A közgyűlés megszavazta a híd, annak pesti csatlakozó létesítményei és a Váralagút felújítását.
Este hat óra után teljes lenne a sztrájk
A tervezett kétlépcsős BKV-sztrájk első napjain, április 18-án és 24-én csak jelképesen maradna ki egy-egy járat, másnap azonban este 6 után és reggel 6 előtt leállhatnak Budapesten a buszok, a trolik, a villamosok és a metrók. Gulyás Attila szakszervezeti vezető szerint mindez teljesen törvényes, így ugyanis átlagosan kijön a törvény által előírt 66 százalékos teljesítés. A szakszervezetek hároméves bérrendezést akarnak, és 30 százalékos bérfejlesztést kérnek a BKV dolgozóinak.