Emlékeztetett: a jövő héten kezdődnek az érettségi vizsgák, és „mindenkinek érdeke, hogy ezek nyugodt körülmények között folyjanak”. Mendrey László hozzátette, „nem feledkeztek meg a problémákról”, de most a gyerekek érdekeit kívánják szem előtt tartani.
Mint ismert, a PDSZ a pedagógusok sztrájkbizottságától függetlenül tárgyal a kormánnyal a közoktatás vitás kérdéseiről. A szakszervezet elnöke elmondta, a héten nem egyeztettek a kabinettel, ugyanakkor rámutatott: a Köznevelési Kerekasztal mandátuma április 30-ig szól, így addig várják a közoktatás átalakítására vonatkozó javaslatokat.
Érdektelenségbe fulladt a szerdai pedagógussztrájk
A sztrájk a pedagógusok körében is nagyjából érdektelenségbe fulladt, az április 20-ai munkabeszüntetésben a 80-85 százalékuk nem vett részt – mondta Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője a Kossuth rádió 180 perc című műsorában tegnap.
Ismét érdektelenségbe fulladt a pedagógussztrájk
Bár több ezer tanár vett részt a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének április 15-ei kétórás sztrájkján, ez mégis azt mutatja, egyre kevesebb ember mozgósítható az oktatás ügyében.
Lapunk úgy tudja, várhatóan a jövő héten folytatódnak a szaktárca és a pedagógusok sztrájkbizottsága közötti tárgyalások a szakszervezetek által megfogalmazott 25 pontos csomagról. Galló Istvánné, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke korábban elmondta: 18-20 pont esetében közel van a megállapodás.
A sztrájkbizottság követelései között szerepel az állami intézményfenntartó központ átszervezése és feladatainak meghatározása, továbbá, hogy a pedagógusok kötelező óraszámát heti 22 órában határozzák meg. Azt is el szeretnék érni, hogy a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők részesüljenek havi rendszeres többletjuttatásban, függetlenül attól, hogy milyen intézménytípusban dolgoznak. Ezenkívül hangsúlyozzák: meg kell teremteni annak feltételeit, hogy az intézményvezető a minőségi munkavégzésért járó keresetkiegészítéssel ismerhesse el az átlagon felül teljesítőket.
Palkovics László oktatási államtitkár már jelezte, a kormánynak arra tettek javaslatot, hogy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ helyett 57 köznevelési központot hozzanak létre, és a cél, hogy a döntések közel kerüljenek az iskolákhoz. Azt is javasolták, hogy az állami köznevelési intézményekben a nevelési-oktatási munkát segítő dolgozóknak az idén két alkalommal 35 ezer forint pluszjuttatás járjon.