A Fővárosi Közgyűlés szerdai rendkívüli ülésén arról döntött, hogy a római-parti védműnek a Duna-parton létesítendő, a kerítések vonalához igazodó nyomvonala továbbtervezését támogatja az ügyben felkért szakmai grémium többségi javaslata alapján.
A folyóval párhuzamos védműszakasz megvalósításáról a testület a továbbtervezést követően, valamint a kisajátításhoz kapcsolódó kártalanítás költségeinek ismeretében dönt.
A csillaghegyi öblözetben élők árvízi biztonsága érdekében a közgyűlés ismételten megerősítette elkötelezettségét a pünkösdfürdői védmű hatályos jogszabályoknak megfelelő magasítása és az Aranyhegyi-patak árvízvédelmi művének fejlesztése mellett, továbbá úgy döntött, hogy a környéken élők rekreációjának, szabadidős lehetőségeinek biztosítása érdekében a pünkösdfürdői védmű melletti területen új közparkot hoz létre. A testület kötelezettséget vállalt arra is, hogy az Aranyhegyi-pataknál megvalósítandó védműre három, a pünkösdfürdőire 2,1, az említett közpark megvalósítására pedig 1,6 milliárdot biztosít fedezetként. A napirendi vitában több ellenzéki képviselő a döntés elhalasztása mellett érvelt, további vizsgálatokat kérve.
A közgyűlés eredménytelenné nyilvánította a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós eljárást. A javaslat elfogadása előtti vitában több ellenzéki képviselő elfogadhatatlannak nevezte, hogy az eredeti előterjesztésben a 15 év alatt hárommilliárd forinttal kevesebbet fizető ajánlattevő szerepel győztesként. Az előterjesztők nevében Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes kijelentette: a közbeszerzési vállalatnak nem sikerült hitelt érdemlően megindokolnia, hogy miért a kevesebbet ajánló társaság nyerte a tendert.
Szavai szerint a koncessziós eljárás helyességét jól mutatja, hogy még a kisebb összeg is a sokszorosa annak, mint amit a most városnéző buszokat üzemeltető cégek összesen fizetnek. A testület felkérte Tarlós István főpolgármestert, hogy vizsgálja meg, a BKV milyen feltételekkel tudná a saját erőforrásaival vagy alvállalkozó bevonásával üzemeltetni a városnéző buszokat.
A testület egy határozatával felkérte a főpolgármestert, hogy kezdeményezzen tárgyalásokat a kormánnyal a Lánchíd, a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér egyidejű felújítása érdekében a hiányzó forrásokról.
Épül a Liget mélygarázsa
Elkezdődött a mélygarázsépítés a Városliget peremén, a tervek szerint az Állatkerti körúton 700, a Hermina úton 275, a Dózsa György úton pedig 800 férőhelyes föld alatti parkolók épülnek – adta hírül szerdán a Városliget Zrt. A csaknem 30 ezer négyzetméter szintterületű, vastag földréteggel és növényzettel borított Dózsa György úti, négyszintes mélygarázsban külön beállót kapnak a mozgássérültek járművei, a motorkerékpárok és az elektromos autók.