Nincs információnk arról, történt-e egyeztetés a Lázár János vezette Miniszterelnökség és a Levegő Munkacsoport között a Nyugati pályaudvar mögötti terület rendezése ügyében – reagált a Magyar Időknek a Népszabadság tegnapi számában megjelentekre a Városliget Zrt. Hozzátették: korábban már felvették a kapcsolatot a Levegő Munkacsoport tagjaival is, mivel fontosnak tartják, hogy a Városliget átfogó rekonstrukcióját releváns szakmai szervezetek bevonásával valósítsák meg. Arról is tájékoztatott a társaság, hogy a Nyugati melletti területtel kapcsolatban napvilágot látott, 70 milliárd forintos beruházási összeg tartalmáról semmi közelebbi nem tudható, az azonban a Városliget Zrt. szerint biztos, hogy nem lehet összehasonlítani a Liget fejlesztésére szánt 150 milliárd forinttal. Szerintük egyértelmű, hogy a fejlesztések egy része eleve csak a Városligetben oldható meg – az Állatkert bővítése, a Vajdahunyadvár, a Szépművészeti Múzeum és a Közlekedési Múzeum felújítása és a zöldfelület teljes körű megújítása –, másfelől pedig biztosak abban, hogy az új múzeumok bármelyikének drágább lenne a megépítése a Nyugati melletti, rozsdaövezeti, jelentős talajcserét igénylő területen. Felhívják a figyelmet arra is, hogy a pályaudvar melletti terület fejlesztéséből származó zöldfelület-növekedés csak a Liget Budapest projekt kiterjesztésének értelmezhető.
A MÁV-tól lapunk megtudta, hogy a Nyugati mellett egyértelmű tulajdonosi szerkezete csak a hamvába holt kormányzati negyednek a Ferdinánd híd és a posta közötti területén van, itt a magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. a tulajdonos. A híd és a Dózsa György út közé eső szakasz helyzete bonyolultabb. Ott több tulajdonos kisebb-nagyobb ingatlana található, többek között a MÁV ma is aktív üzemi területe, ahol kocsijavító, kazánház, kocsiemelő és pályafenntartási egységek működnek. Ezek kiváltása komoly pénzügyi forrást igényel. Jelenleg itt a zöld sávot a Podmaniczky utcai fák jelentik, a terület beépített, használatban van.