Borbély Lénárd (Fidesz–KDNP), Csepel polgármestere, a testület elnöke azután szólt erről, hogy a munkacsoport szerdán a BKV Zrt. 2002 és 2006 közötti felügyelőbizottsági tagjait hallgatta meg. A testület tizenegy embert hívott meg, azonban kiderült, hogy négy személy elhunyt, a SZDSZ által delegált tagok pedig, Ungár Klára és az elnök, Székely Gábor szóra sem méltatták a meghívót. Végül hárman jelentek meg a munkacsoport előtt.
Jeszenszky Zoltán korábbi fb-tag az ülésen azt mondta, hogy a BKV-nak semmilyen ráhatása nem volt a beruházásra. Úgy fogalmazott: „a DBR (…) az egy állam az államban volt, a BKV-nak egy olyan szervezeti része volt, amelyhez a BKV-nak csak formálisan volt köze”. A DBR Metró Projekt Igazgatóság közvetlen irányítását a főváros látta el – közölte, hozzátéve, hogy a felügyelőbizottság nem kapott konkrét tájékoztatásokat az ügyben.
Szálka Miklós volt fideszes fővárosi képviselő szerint, aki a BKV felügyelőbizottsági alelnöki posztját is betöltötte, a 4-es metró nyomvonala, a beruházás lebonyolítása szakmailag teljes mértékben hibás volt. Hangsúlyozta: nem volt részletes terv, emiatt is lett ennyire drága a metróépítés. – Mindent a városvezetés, Demszky Gábor volt szabad demokrata főpolgármester és helyettese, Atkári János döntött el, a BKV vezetésének beleszólása sem volt – mondta. Csete Gyuláné, aki szintén tagja volt a felügyelőbizottságnak megerősítette: a testület nem tárgyalt a beruházásról szóló előterjesztéseket.
A Fővárosi Közgyűlés február 22-én döntött az Európai Csalás Elleni Hivatal jelentéséhez kapcsolódóan a korrupciót vizsgáló öttagú munkacsoport létrehozásáról. A munkacsoport feladata annak kiderítése, hogy kik szerepelnek a metródossziéban, továbbá kik a felelősök és hová kerülhettek az eltűnt pénzek.