Az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről jól haladnak az egyeztetések – mondta a Budapestinfón Tarlós István. – Egyelőre arról született megállapodás, hogy januártól az állam havi félmilliárd forintot folyósít június végéig, előlegként a megállapodás véglegesítésekor pedig elszámolunk – hangsúlyozta a főpolgármester. Szavai szerint a csepeli HÉV-et is átveszi állam, nem volna ugyanis logikus, hogy a négy ilyen vonalból csak egy maradjon a fővárosnál, és ahhoz építsen ki külön infrastruktúrát. A hulladékgazdálkodás új szabályozása miatt a fővárosi önkormányzat a miniszterelnökhöz fordul és törvénymódosítást kezdeményez – jelentette be Tarlós István. Mint mondta, a hulladékgazdálkodás területén országos szinten 14 milliárd forintos a veszteség.
– A fővárosnak az a legnagyobb baja az új szabályozással, hogy azzal a budapestiek fogják finanszírozni a vidéki települések hulladékgazdálkodási veszteségeit. Ráadásul szerinte a vonatkozó rendelettervezet ellentmondásos, több rendelkezése nincs összhangban a hulladékgazdálkodási törvénnyel sem. A kormányt erősen támogatom, de Budapesten választottak főpolgármesternek, ezért ezt nem venném szívesen – fogalmazott a főváros vezetője.
– Támogatom Lázár János kancelláriaminiszter ötletét a Nyugati pályaudvar mögé tervezett zöldterületről – jelentette ki Tarlós István, hozzátéve, hogy az elgondolás már az ő, 2009-ben írt Budapest-programjában szerepelt. A főpolgármester megerősítette, hogy jövő év elejére a jelenleg 1639 főt foglalkoztató Budapesti Közlekedési Központ (BKK) létszáma – a 600 jegyellenőrön kívül – 250-re csökken – mondta Tarlós István. Hozzátette: a BKK feladata a jövőben stratégiai és projektmenedzseri munka lesz, illetve a tevékenysége a közlekedésszervezésre és a kereskedelmi értékesítésre fog korlátozódni.
A főpolgármester beszámolt arról, hogy a Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén arról döntött: elutasítja a kötelező betelepítési kvótát, valamint egyetértését és támogatását fejezi ki Magyarország kormányának az illegális bevándorlással szembeni intézkedéseivel kapcsolatban. Ki szeretné, hogy ötven év múlva az unokái a saját hazájukban a saria törvényei szerint éljenek? – tette fel a kérdést.
A 3-as metró kapcsán feltett kérdésre válaszolva elmondta: a nem csúsztak ki a határidőből, a metró átadási határideje sem fog tolódni. Megismételte, hogy a 3-as metró felújítását azért nem tudták korábban elkezdeni, mert az állam csak 2015 nyarán vette át a BKV 2010 előtt felhalmozott, több tíz milliárdos adósságát, addig a rekonstrukcióról dönteni fedezet nélküli kötelezettségvállalás lett volna, ami bűncselekmény.