Két hónap elteltével továbbra sem tudható, hogy pontosan mennyibe került a Jobbiknak a kormányt lejárató óriásplakátkampány-sorozata, amelyet a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont és Mahir Cityposter Kft. felületein tett közzé.
Az azonban végre kiderült, hogy a párt összesen 150 millió forint folyószámlahitelt vett fel részben a harmadik hónapja folyó plakátkampányra, részben működési kiadásokra. Ezt a Jobbik szóvivője közölte tegnap, egy újabb kampány megnyitóján. Jakab Péter azt is elmondta, hogy a párt összesen 2224 plakáthelyet rendelt meg.
Ismert: a kampány elején a Jobbik szóvivője azt hangsúlyozta: kereken 2000 plakát kihelyezéséről állapodtak meg a két céggel, és egy hónapig lehet majd látni azokat. Ehhez képest már a harmadik plakátkampányát indította tegnap a párt, és azt Szabó Gábor pártigazgató is elismerte korábban, hogy az áprilisi kampányhoz is több, összesen 2468 óriásplakát kihelyezéséről állapodtak meg a Simicska-érdekeltségű cégekkel.
Hogy a szóvivő által említett 150 millió forintból mennyit költött a Jobbik a kampányokra, továbbra is kérdéses, miként az is, mennyibe kerülhet a pártnak a több mint kétezer óriásplakáthely hónapokon keresztül. Annyi bizonyos, hogy Jakab Péter pártszóvivő korábban még arról is beszélt: nem azért állapodtak meg Simicska-féle cégekkel, mert onnan kapták a legkedvezőbb árajánlatot, hanem mert „velük tudtak megállapodni”.