„A borfesztivál kiválóan alkalmas arra, hogy megmutassuk a hazánkba látogatóknak, hogy a villányi, etyeki vagy badacsonyi bortermelő területek is fel tudják venni a versenyt a külföldi bortermelő területekkel” – hangsúlyozta a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a fesztivált beharangozó szerdai budapesti sajtótájékoztatón.
Guller Zoltán kiemelte: a borturizmus fellendítését a magyar kormány több eszközzel is segíti. Részt vesznek a hazai borturisztikai trendek feltérképezésében, elkészült a magyar borok marketingkoncepciója, egységes borarculat jött létre, nemsokára pedig elindul a bor.hu internetes oldal is. „A magyar bor az országmárka része” – hangsúlyozta.
A borfesztivál idén a Balatonra és a tó körül található borászatokra, borokra szeretné felhívni a figyelmet a Balaton MOST program keretében – mondta el Zilai Zoltán, a borfesztivál egyik alapítója, a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.
Mint rámutatott, a Balaton borrégió kiemelése egyrészt szakmai célt szolgál, hiszen ez az egyik legdinamikusabban fejlődő, változó magyarországi régió. Ezt a változást és megújulást kívánják bemutatni a rendezvényen. Másrészt turisztikai célt is szolgál a Balaton kiemelése, hiszen a budavári rendezvény látogatóinak így figyelmükbe ajánlhatják a régiót, a borturizmus népszerűsítése pedig meghosszabbíthatja a balatoni szezont – fejtette ki Zilai Zoltán.
A rendezvényen kiállító több mint 150 borászat az ország összes termőhelyét, és szinte összes szőlőfajtáját és bortípusát lefedi.
A VinAgora Taste of Hungary: Magyarország legszebb borai elnevezésű szakmai program szigorúan válogatott borokon keresztül hívja fel a figyelmet a fesztiválon a magyar borok sokszínűségére, a helyi szőlőfajták és hazai borstílusok sajátosságaira. A borválogatásba kizárólag a VinAgora Nemzetközi Borverseny érmes tételei kerülhetnek be.
A Pár Borpár elnevezésű kóstolókon az előre meghirdetett borpárok bemutatásával, kóstoltatásával a csatlakozó kiállítók szakmai érdekességeket mutatnak meg az érdeklődőknek.