Elkerülhető lehet a 3-as metró felújításának késése, ugyanis az északi szakasz felújítási munkálatainak kezdetére nem szükséges 150 busz, és nem elképzelhetetlen, hogy a BKV buszállományából sikerül az ehhez szükséges mennyiséget forgalomba állítani – mondta el Tarlós István (képünkön) a tegnapi Budapestinfón. A főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésen elfogadott határozat kapcsán újra leszögezte: hogy ha csak szolgáltatásmegrendelésben gondolkodnak, akkor a metró rekonstrukciós munkáinak megkezdése mindenképpen csúszik, ami 45 nap és 6 hónap között ingadozhat. A felújítási munkák a tervek szerint novemberben kezdődtek volna. Emlékeztetett arra is, hogy a közgyűlés döntése szerint csak akkor lesz szolgáltatásmegrendelés, ha a kormány ezt támogatja, és a teljes többletköltség fedezetét biztosítja, ellenkező esetben lengyel Solaris buszokat vesznek.
A két megoldás közötti különbség optimista becslések szerint ötmilliárd, pesszimista számítás szerint azonban meghaladja a húszmilliárd forintot. – Jobb és szebb járművet kaptunk, mint amire számítottunk – mondta a 3-as metró szerelvényeinek felújításáról. Hozzátette: a járművek rekonstrukciójára kiírt tenderben nem volt olyan kikötés, hogy maximum mit lehet cserélni. A római-parti védművel kapcsolatban a főpolgármester elmondta, hogy a nyomvonalterv már elkészült, nyárra készen lesznek az engedélyezési tervek.
Tarlós István levélben fordul a miniszterelnökhöz az agglomerációs közlekedés állam által visszavétele kapcsán született kormány-előterjesztés miatt. Ebben ugyanis az áll, hogy az agglomerációs közösségi közlekedésről szóló, az állam és a főváros között 2013-ban kötött szerződés 2022-ig hatályos, holott azt a BKK már korábban felmondta, mivel az állam a mai napig tartozik a fővárosnak a tavalyi költségek megtérítésével.