A megállók takarítatlansága miatt a szerződésben foglalt szankciókat érvényesítjük a B+N Zrt.-vel szemben, közel 4,6 millió forint összegben – tájékoztatta lapunkat a BKV Zrt. A fővárosi közlekedési vállalat megjegyezte: a január 31-én kezdődő, és csaknem két napon át megszakítás nélkül, folyamatosan hulló csapadék nehezen kezelhető helyzetet eredményezett, azonban mindezek figyelembevétele mellett is számos kifogás merült fel a megállók takarítására szerződött vállalkozás munkavégzésével kapcsolatban. A BKV-nak több mint ötezer megállóhelye és csomópontja van a fővárosban. A három héttel ezelőtti ónos eső, hó és havas eső komoly kihívást jelentettek a közterületek, közlekedési útvonalak megtisztítása szempontjából.
A közlekedési társaság akkor kiadott közleményében úgy magyarázta a megállók sokak szerint áldatlan állapotát, hogy a hideg csapadék rendkívüli mértékben megnehezítette a mentesítési munkát, mivel a már megtisztított megállók is folyamatosan visszahavazódtak vagy újrajegesedtek. A megállók jegesedésével, azok takarításával kapcsolatban január-február fordulójának a hetében a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. ügyfélszolgálatára mintegy 60 bejelentés érkezett, ennél azonban jóval többen adtak hangot más fórumokon felháborodásuknak. Tarlós István főpolgármester február 3-án, szokásos sajtótájékoztatóján az ónos lefagyások és a sok helyen takarítatlan, vagy csak részben mentesített közterületek, közlekedési megállók miatt elnézést kért a budapestiektől