A cikk emailben történő elküldéséhez
kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket:
https://www.magyaridok.hu/belfold/az-ellenzeki-kampanystrategiak-ha-vannak-ilyenek-2943304/
Szűk két héttel a választások előtt még mindig az uralja a közbeszédet az ellenzéki térfélen, ki kinek a javára lépjen vissza. A jelöltállítás óta összesen kilenc választókerületben lépett vissza valós támogatottsággal bíró párt színeiben indult jelölt. A Momentumnak négy, az Együttnek három, az LMP-nek két és a DK-nak egy indulója nem méreti meg magát április 8-án. Egyedül csak a Jobbik nem léptetett vissza semmilyen formában jelöltet a választások előtt. Ezúttal az ellenzéki kampánystratégiákról volt szó. Ceglédi Zoltán és Fodor Csaba politikai elemzők voltak a Plusz-mínusz vendégei.
Ceglédi Zoltán az adásban úgy fogalmazott, a pótkávé helyett lefőzött zaccal dolgozik az ellenzéknek az a része, amelyik nem hajlandó valódi programot és pozitív alternatívát adni. Hozzátette: most már nem is a pártok versenye zajlik, hanem ezeknek az éceszgébereknek a versenye, ami nonszensz.
Fodor Csaba politológus arra hívta fel a figyelmet, hogy a szavazatmegosztásnak nincs kultúrája Magyarországon, ráadásul nem „pazarolnak” energiát arra, hogy megpróbálják elmagyarázni a választók széles tömegeinek, hogy egyéniben az egyik jelöltre, pártlistán pedig arra szavazzon, aki szimpatikus. Meglátása szerint a szavazóbázisok is idegenkednek egymástól, így nem megvalósítható a taktikai szavazás.
A teljes beszélgetést IDE KATTINTVA tekinthetik meg.