A levélben a BKK tisztviselője kiemeli: különösen fontos a szóban forgó mérnökök integrátor szerepe, mivel a cég korábban nem ismert technológiát alkalmaz az e-jegyrendszer kialakításánál. Már akkor leszögezték, hogy nem igényel pluszforrást a projekt kibővítése az újabb szakemberekkel, akik a hardverek és szoftverek összehangolásán dolgoznak, azonban megjegyezték azt is: a nyertes pályázóval kötött szerződés erre nem terjed ki teljes körűen.
A levél keltezése idején a BKK vezetője Vitézy Dávid volt, aki 2014. decemberéig vezette a céget és harmadik éve, 2011 óta futott a rendszer előkészítése. A volt vezérigazgató néhány hete közösségi oldalán azt írta, nem igaz, hogy a szoftveres rendszer integrációja nélkül írták volna ki annak idején a pályázatot. Ennek ellenére a BKK jelenleg épp ezen, a különböző rendszerek egységbe hangolásán dolgozik.
A félidejénél tartó projektet bizonyos részterületeken a közelmúltban át kellett tervezni – tájékoztatott az elmúlt napokban több fórumon is a BKK. Az e-jegyrendszer egyes elemeinek sorrendiségét és egymáshoz illeszkedését tervezik át, oldják meg a szakemberek. A BKK szerint ezzel a végső határidő nem kerül veszélybe, de betartása hatékony projektvezetést, megvalósítása pedig feszítettebb munkavégzést és végrehajtást követel meg.
Legutóbb a beléptetőkapuk számát és elhelyezését tervezték át, ezáltal a metrómegállókban lehetővé válik az utasforgalmi adatok azonnali, naprakész követése, a hatékonyabb közlekedésszervezés.
A projekt áttervezése miatt a beruházás költsége nem változik.
Az elektronikus jegyrendszert az EBRD 54,4 millió eurós hitelkeretéből és a Fővárosi Közgyűlés által a BKK rendelkezésére bocsátott 4,3 milliárd forintból valósítják meg.
van Korrekció, de nincs járatritkítás
Nincs járatritkítás a budapesti tömegközlekedésben – szögezte le Tarlós István kedd este az ATV Egyenes beszéd című műsorában, reagálva arra, hogy sokak szerint a BKK Zrt. titokban döntött a személyszállítási kapacitások csökkentéséről. A főpolgármester megjegyezte: a járatritkítás azt jelenti, hogy járatokat törölnek, most ilyen nincs, azonban a BKV 340 vonalából mintegy kilencnél kisebb menetrend-korrekciót valóban végrehajtottak.