Az európai uniós támogatásról szóló döntéssel biztosítottnak látszik a 3-as metróvonal rekonstrukciójának befejezése – jelentette ki pénteken Tarlós István budapesti sajtótájékoztatóján. A főpolgármester azt mondta, az Európai Bizottság júliusi döntése a 3-as metróvonal felújításának összes elszámolható költségét mintegy 557 millió euróban határozta meg, ez nagyjából 180 milliárd forint. A városvezető, aki megjegyezte, ez a döntés kedvezőbb annál, mint amire számított, azt javasolja a kormánynak, hogy az uniós források biztosítsák az elszámolható költségek 85 százalékának fedezetét, mintegy 149 milliárd forintot, a fennmaradó költségeket pedig a kormány és az önkormányzat állja.
A főpolgármester kitért arra is, hogy jelenleg a támogatási szerződés 137,5 milliárd forintot tartalmaz, és a nem elszámolható költségekre eddig is számolni kellett körülbelül ötmilliárd forintot. Továbbá 5,6 milliárd forint értékben megállapodásuk van a metróvonal teljes akadálymentesítésére.
Tarlós István kérdésre válaszolva elmondta: a 3-as metró felújított szerelvényeire szerkezeti okokból nem fér klímaberendezés. A 3-as metrónál csak nagy teljesítményű ventilátorok jöhetnek szóba, ezen is gondolkodik a BKV és a BKK – közölte.
A Lánchíd felújítása kapcsán Tarlós István közölte: pozitív visszajelzésük van arról, hogy a kormánytól megkapják majd azt a körülbelül hatmilliárd forint különbözetet, amely a híd és környékének egy projektben történő felújításához szükséges. Annak kapcsán, hogy korábban szóba került, átalakítható-e a Lánchíd gyalogoshíddá, elmondta: egyelőre nem szabadítható fel a híd a közúti forgalom alól, és a híd szerkezeti adottságai sem megfelelőek ahhoz, hogy gyalogoshíd legyen.

A legtöbben azt támogatják, hogy a Margitszigetet kössék össze a budai, illetve a pesti oldallal
Fotó: Bach Máté
Egyetlen lehetőség a forgalomnak egy Duna alatti alagútban történő átvezetése lehetne. Ugyanakkor megjegyezte: adott a lehetősége annak, hogy máshol épüljön gyalogoshíd, több alternatíva felmerült már. A legnagyobb támogatottsága a Margitsziget gyalogoshidakon való megközelítésének van. Az elképzelések szerint a budai oldalról a Szépvölgyi út, a pesti oldalról a Dráva utca irányából lehetne ilyen módon a Margitszigetre menni.
Szóba került az árvízvédelem is. Tarlós István úgy nyilatkozott: konszenzus alapján a pünkösdfürdői töltésmagasítás meg fog történni, s ugyanígy az Aranyhegyi-árok védelme is. Ugyanakkor szerinte Pünkösdfürdőnél nem egy magasabb térdfalat kell építeni vasbeton szerkezetből, mert több szempontból jobb lenne egy alacsonyabb térdfal mobil elemekkel.
Lapunknak az újraindulását firtató kérdésére válaszolva a városvezető azt közölte: valószínűleg nem vállalná 2019-től az újabb ötéves főpolgármesteri ciklust. „Nem nagyon kapaszkodom egy újabb ciklusért, (…) valószínűleg nem hajlok arra, hogy vállaljam” – fogalmazott. Hozzátette: Orbán Viktor miniszterelnökkel lesz még egy beszélgetése, ezért kategorikusan nem fogalmaz meg semmit ez ügyben.
Ugyanakkor Tarlós István kérte, hogy a feleségét ne keverjék bele az újraindulás kérdésébe. Kijelentette: egyedül ő dönt majd abban, hogy elvállalja-e a jelölést, a felesége pedig abban támogatja, amit ő dönt. Kitért arra is, ha vállalja a jelölést, akkor biztosan közvetlen választás lesz. Ha nem vállalja, akkor n