A jegyzőkönyv szerint a BKV akkori vezetője komoly lobbitevékenységről számolt be a bizottságnak, egyben tagadta, hogy bárki is pénzt ajánlott volna a 2-es és 4-es vonalakra szánt járművekkel kapcsolatban. Aba Botond arra azonban nem emlékezett, miért a drágább ajánlat lett a befutó. Ellenben azt felidézte, hogy Demszky Gábor főpolgármester is adott közvetlen utasításokat a metróberuházással összefüggésben. A volt vezérigazgató szerint az akkori törvényi szabályozással ellentétesen működő DBR Projektigazgatóság miatt vált problémássá az óriásberuházás. Aba azt mondta: el akarta távolítani az igazgatóság vezetőjét, Gulyás Lászlót, de ezt Demszky helyettese, Atkári János megakadályozta.
Az októberin kívül még két ülést tart az Alstom-bizottság. A Borbély Lénárd csepeli polgármester elnökölte fővárosi testület még novemberben szeretné meghallgatni Demszky Gábor egykori főpolgármestert is, akinek jelenlété-ben írták alá 2006-ban a főváros számára később előnytelennek bizonyuló metrókocsi-beszerzést. A hivatalos meghívót elküldték a volt SZDSZ-es városvezetőnek, kérdés, hogy eljön-e. A záróülést a bizottság decemberben tervezi megtartani.
Az Alstom gyanús üzleti tevékenysége miatt több országban is vizsgálatok folynak. Az Egyesült Királyság Jelentős Csalások Elleni Hivatala (SFO) eddig négy Alstom-vezetőt vádolt meg azzal, hogy 2006 januárja és 2007 októbere között, a magyar metrókocsibeszerzéssel kapcsolatban bűnszervezet tagjaként vesztegetést követtek el. Ezzel párhuzamosan derült ki, hogy Medgyessy Péter korábbi szocialista kormányfőhöz köthető cégek 600 ezer eurónyi, mintegy 180 millió forintnyi összeget kaptak tanácsadásért a francia járműgyártó cégtől. A metrókocsik beszerzésével összefüggésben a magyar hatóságok 2011 januárja óta vizsgálódnak.