Egy jó városi honlap elengedhetetlen az egri ügyfelek elégedettségéhez, a hatékony városmarketinghez és a turisztikai munkához is – többek között ezért újította meg internetes oldalát a hevesi megyeszékhely önkormányzata.
Az előző honlap öt éve készült el, az azóta megszerzett tapasztalatokat a mostani fejlesztésnél felhasználták. Habis László polgármester lapunknak elmondta: rendkívül fontosnak tartja, hogy a város polgárai, a vállalkozások számára áttekinthető és átlátható legyen a polgármesteri hivatal összes tevékenysége.
– Lényeges ugyanakkor az is, hogy kifelé megfelelően kommunikáljunk, vagyis erősítsük a városimázst, a befektetői bizalmat, és felhívjuk Eger értékeire, programjaira a figyelmet, ez a turisztikai pillér. Az új honlapot ezekre a szempontokra tekintettel fejlesztettük – fogalmazott Habis László. Hozzátette: az internetes oldalon virtuális sétát lehet tenni a városban, így bárki előre megtervezheti az egri kirándulását.
Az információkat több nyelven – angolul, németül, lengyelül és csehül – töltik fel, de tervezik a további bővítést. – A pünkösdi nyitott pincék programban az egyik ismert borászat is interneten csalogatta a vendégeit, és nagyon sokan eljöttek a rendezvényre – indokolta a fejlesztést Habis László.
Zalaegerszegen éppen tavaly fejlesztették a város honlapját és hozták létre aloldalként az önállóan is elérhető Zalaegerszegturizmus.hu-t. Ezen bemutatják a település turisztikai kínálatát, a nevezetességeket, a szálláshelyeket vagy éppen a kávézókat.
Az oldalt a közösségi oldalakon keresztül is reklámozzák, és a tapasztalatok szerint a gyakorlat jól működik. – A különböző közösségi oldalakon elérik a linket, és ha bővebben szeretnének tájékozódni, akkor felkeresik az oldalt – fűzte hozzá Balaicz Zoltán polgármester.
Nemcsak a nagyvárosok, hanem a kisebb települések is igyekeznek haladni a korral, a Nógrád megyei Balassagyarmaton éppen a nyáron fejlesztik a honlapot. Csach Gábor alpolgármester a megváltozott igényekkel magyarázza az újítást.
– Ma már egy önkormányzat honlapja nemcsak tájékoztat, hanem szolgáltat is vagy célzott marketinget végez. Elég csak a Költözz Balassagyarmatra! programunk népszerűsítésére vagy a helyi turizmus élénkítésére gondolni – hangsúlyozta az alpolgármester.