A déli szakasz – Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között – állomásai és az alagút teljes felújítása kezdődhet majd meg, ha erre megadja az engedélyt a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) – mondta Tarlós István szokásos pénteki sajtótájékoztatóján, hozzátéve, hogy ebben az esetben kora ősszel indulhatnak meg a munkálatok. A főpolgármester hozzátette: a beruházás fedezetét a 137,5 milliárd forintos, a kormánnyal megkötött támogatási szerződés biztosítja. Megjegyezte: az északi és a középső szakaszok esetében egy évük van arra, hogy megpróbáljanak olcsóbb ajánlatokat begyűjteni.
Tarlós István arról is beszámolt, hogy a négy – a három állomásfelújítási szakaszra és az alagút felújítására vonatkozó – tender közül kettő kezelhető, az alagútrekonstrukció esetében például 15 százalék körüli a költségtúllépés. – Észre kell venni a felújításra vonatkozó ajánlatoknál, hogy nem az anyagárak ugrottak meg, hanem a díjak – mondta Tarlós István. Kérdésekre válaszolva elmondta: ha a metrófelújítás ügyében netán a főváros magára marad, és ha másképpen nem megy, akkor hajlandók átcsoportosítani az Integrált közlekedésfejlesztési operatív programon (IKOP) belül rendelkezésre álló forrásokat.
Ehhez valamiféle állami garanciára lenne szükség – jegyezte meg. Tarlós István közölte azt is, hogy jövő hét szerdán részt vesz a kormányülésen, és ott elmondja elképzeléseit a metrófelújításról. A főpolgármester úgy fogalmazott: „bizonyos várakozás ellenére van előremozdulás, és bizony látszik az alagút vége”.
A római-parti védművel kapcsolatban azt közölte, hogy a tervezés a vége felé jár. A részterveket és a környezeti hatásvizsgálati dokumentumokat június 7-ig észrevételezik, a Fővárosi Csatornázási Művek 42 napra becsüli a környezeti hatásvizsgálat eljárását, a vízjogi engedélyeztetés becsült időtartama két hónap. Tarlós István közölte: a tendertervek július végére készülnek el, a tenderkiírás szeptemberre várható, ennek becsült időtartama körülbelül négy hónap. Ez azt jelenti, hogy december végére, legkésőbb január elejére szerződés lehet. Februárban, de legkésőbb március elején a munkálatok megkezdődhetnek, és a tervezett befejezési időpont 2019. nyár vége, ősz eleje – jelezte.
Az egy éve átadott, felújított Széll Kálmán tér esetében szóvá tett tisztasági és műszaki problémák kapcsán Tarlós István arról beszélt: nem jó, hogy három cég üzemelteti a teret, ezért egyet kell kinevezni. Hozzátette: utasították az illetékeseket a hibák felszámolására.