Az öreg kontinensnek ugyanis egyre több problémával kell szembenéznie, miután a negyedik frontot is megnyitotta számára a Volkswagen csalássorozata. Az unió vezető politikusai pedig napról napra bizonyítják, hogy a válsághelyzeteket nem tudják kezelni. Ezt jól mutatja, hogy a bevándorlók – vagy ha valakinek jobban tetszik, a menekültek – kérdésében a megoldást annak a kvótarendszernek az elfogadása jelentette, amely már a szavazás pillanatában és értelmetlen volt. Ezzel a döntéssel ugyanis sikerült 120 ezer ember elhelyezéséről dönteni, amikor mindenki pontosan tisztábban van azzal, hogy csak Magyarországon át több mint 200 ezren érkeztek Európába, a teljes szám pedig valahol 600 ezer körül lehet jelenleg.
Ráadásul a naponta érkező újabb menekülteket figyelembe véve az „átgondolt megoldás” pontosan húsz napra oldja meg a problémát, és erre nem kisebb szervezet, mint az ENSZ menekültügyi hivatala (UNHCR) is felhívta a figyelmet. Fel is szólították az Európai Uniót, hogy egyezzen bele további 120 ezer, azaz összesen 240 ezer migráns befogadásába. Ezzel a lépéssel tehát negyven napra is megoldhatnánk a problémát, ha úgy vesszük, hogy azok, akik már itt vannak, nem számítanak.
Látják ezt az ENSZ-nél is, hiszen azt is szorgalmazták, hogy az EU sürgősen állítson fel befogadóhelyeket Görögországban, amiről legkésőbb az EU-tagállamok igazságügy- és belügyminisztereinek keddi tanácskozásán, valamint az Európai Tanács szerdai értekezletén kellett volna döntésnek születnie. Az ENSZ szerint ugyanis valószínűleg ez volt az utolsó lehetőség arra, hogy az unió kezelni tudja a migránsválságot. Az EU politikusai azonban vélhetően az eddig megtett „sikeres” válságkezelést követő ünneplés fényében még mindig nem látják ennek fontosságát.
De hát mit is várhatunk azoktól a kormányzati politikusoktól, akik állítólag már régóta tudtak a Volkswagen botrányáról is. A Die Welt német napilap például azt állítja, hogy a német kormányzat, sőt akár Brüsszel is ismerte a problémát, mégsem tett semmit. Nem tudom, hogy Juncker és Merkel mit hittek, talán azt, hogy a világ legnagyobb autógyártója majd megoldja valahogy ezt az aprócska gondot?! Egyszerűen nem értem, ép ésszel hogyan lehetett átsiklani afelett, hogy 11 millió eladott autóval verték át az embereket, a környezetvédelmi hatóságokat és nem tartották be egy sor ország törvényét. Döbbenetes, hogy bár már fél évvel ezelőtt volt egy félmilliós visszahívás amiatt, hogy más eredményt hoztak a tesztek a laborban, mint a közúton, mégsem lépett az ügyben sem Európa első embere, sem a német kancellár. Úgy látszik, elkényelmesedett európai politikusainak tényleg azt gondolták, hogy Németországnak mindent szabad, vagy ahogyan a franciák érzékeltették: majd erőből megoldják ezt is, mint ahogyan a kvóta kérdését átnyomták?
Na, ez az, ami nem fog menni, Amerikában a Volkswagen ügyébe máris beletört a bicska, és a nagy egység máris bomlani látszik az unión belül is, hiszen az olaszok már ki akarják vonni a forgalomból az érintett gépkocsikat, régiónk országai pedig nem kérnek a menekültkvótából. Jó lenne tehát, ha a német arrogancia helyett eljönne a kompromisszumok ideje. A kényelmes karosszékekben ülő, forintban havonta több milliót kereső politikusok pedig végre levegyék rövidlátó szemüvegüket, hogy az orruknál kicsit tovább lássanak. Eddig ugyanis mintha figyelmen kívül hagyták volna, hogy a migránshelyzet plusz anyagi terhei mellett komoly nehézségekkel kell még szembenézniük a közösség tagállamainak. Gazdaságilag komoly gondokat okozhat még Kína hanyatlása, és az orosz szankciók mellett most már a tengerentúlon is lesznek értékesítési nehézségek. A négy különböző probléma együtt pedig már súlyos hatással lehet a kontinensre, és megoldás egyikre sem látszik, még körvonalazódni sem.