A szocialista országgyűlési képviselőnek a mentőhelikopterekre vonatkozó írásbeli kérdésére válaszolva a honvédelmi tárca vezetője azt is közölte: az Országos Mentőszolgálat a magyar állami tulajdonban levő helikopterek használati jogát a Honvédelmi Minisztériumnak térítésmentesen, szerződéses jogutódlás formájában adja át. Az átadás, átvétel még folyamatban van. A helikopterek honvédségi használatbavételéhez, illetve a műszaki üzemképesség helyreállításához még szükséges lesz a már lejárt, kötött üzemidős berendezések cseréje. További költséget jelent majd a használatbavételt megelőzően a honvédségi hajózó és műszaki szakállomány típusátképzése.
A Magyar Honvédség szakemberei a típusátképzés eredményeként képessé válnak a napi üzemeltetéshez szükséges előzetes átvizsgálásokra, közvetlen előkészítésekre, a repülést követő ellenőrzésekre, valamint az előforduló egyszerűbb meghibásodások elhárítására az átvett típus egyedi szerszámainak és ellenőrző berendezéseinek a felhasználásával.
A honvédségi használatba kerülő AS–350B típusú könnyűhelikopterek a nemzetközi tapasztalatok alapján a magyar honvédségnél a következő feladatok végrehajtására lehetnek alkalmasak: a hajózó állomány kiképző és navigációs szinten tartó repülése, a repülőjártasság fenntartása látás utáni repülési szabályok mellett, a pilótajelöltek kiválasztása, az alapszintű pilótaképzés, a futár- és vizuális felderítési feladatok, valamint határőrizeti feladatok. Az Aérospatiale – napjainkban már Eurocopter gyártó cég – AS–350-es típusú forgószárnyasa a világon az egyik legnagyobb számban gyártott egyhajtóműves könnyűhelikopter, amelynek Magyarországon használt mentőhelikopter változatában a személyzet tagjain kívül egy sérült szállítására van lehetőség. Az AS–350B típusú helikopterbe 540 liter üzemanyag tankolható, a vész- és navigációs tartalékkészlet 60 liter, így 480 liter kerozinnal 2 óra 40 percet tölthet a levegőben.